Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 16:29:51

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 23.07.2007 @ 13:41:36 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Rozwój postaci w Oblivionie nie jest wcale taki skomplikowany, bez przesady. Poza tym zawsze sam możesz trenować skille. Skradanie możesz w ciągu dwóch godzin rozwinąć do sensownego poziomu, tak samo ze skillami dotyczącymi magii i walki. A na dopasowanie pozoimu (poza modami) jest jeden banalnie prosty sposób: jako umiejętności podstawowe weź te, które będą się w tej postaci najwolniej rozwijać.
Za pierwszym razem dotarłem do trzydziestego lvl, natomiast za drugim miałem w okolicach 15 - 20 jak już mi się znudziło. Niestety, Oblivion nawet z modami (nie wyobrażam sobie gry bez - choćby magii, która jest tak zaniedbana, że bania mała) jest o wiele gorszy niż Morrowind. Smutny, nudny, schematyczny do bólu.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23.07.2007 @ 23:22:48 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.04.2007 @ 10:55:57
Posty: 80
Lokalizacja: Z Kątowni (dodam, że przejażdżka rowerowa z tąd zarówno do Niemiec jak i Czech nie zmęczy)
Chodziło mi o to, że rozwój postaci nastręcza spore trudności, gdy chcesz go wykonywać perfekcyjnie (tak jak ja- osiągnąć udało mi się dzięki temu 45 poziom). Bo wtedy masz do dyspozycji tylko dwie umiejętności (trzeci punkt umiejętności zawsze jest na współczynnik szczęścia). W dodatku gdy nauczysz się umiejętności głównej, następuje "blokada" i nawet gdy poduczysz się potem czegoś innego, nie dostaniesz premii do współczynników. Co do fabuły to moim zdaniem wcale nie jest ona gorsza (choć zdecydowanie za mało misji związanych z gildiami - których zresztą też jest mniej) no i brakuje tej tajemnicy jaka otaczała rasę dwemerów i ich nagłe zniknięcie (bo wymarła rasa aleydów w oblivionie nie intryguje już tak bardzo). Jest za to więcej misji pojedyńczych dostawanych od zwykłych obywateli (co wprowadza klimat prawdziwego fantasy, a gracz czuje się jak poszukiwacz przygód). Poza tym dość szybko wychodzą nowe dodatki, dzięki czemu do tej pory grę nie wykonałem w 100%. Co się zaś tyczy magii.... Jest ona bardzo praktyczna. Nie jest efektowna, nie nadaję się do zabijania wielu wrogów na raz, jest za to baaardzo "plastyczna" (można robić co sie chce), i świetnie się nadaje jako dopełnienie walki wręcz (zwłaszcza jak przeciwnik często blokuje, poza tym jest znacznie lepsza od tej z morrowinda). I to właśnie w Oblivionie (i całej serii "starszych zwojów") najfajniejsze - możemy stworzyć maga niszczącego wszystko morderczą mocą żywiołów, w ciężkiej zbroi sprawnie posługującego się sztyletem i tarczą, w dodatku celnie strzelającego z łuku. Poza tym to ciągle najpiękniejszy RPG na PC (można grać tylko po to, by podziwiać widoki).

PS: Oblivion smutny?!?! A grałeś z dodatkiem Sheriving Isles? Tam to dopiero są jaja! (te gadki Sherogarta.....)

_________________
Ludzie to lubią, ludzie to kupią: byle głośno, byle na chama, byle głupio.
Nie trep, a AIRSOFTOWIEC


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23.07.2007 @ 23:49:56 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Tony Halik pisze:
Bo wtedy masz do dyspozycji tylko dwie umiejętności (trzeci punkt umiejętności zawsze jest na współczynnik szczęścia).

Nigdy nie inwestowałem w ten współczynnik, ale ja zazwyczaj gram czystym magiem albo zabójcą (oczywiście według własnego builda).

Tony Halik pisze:
(choć zdecydowanie za mało misji związanych z gildiami - których zresztą też jest mniej)

No właśnie. Jak robiłem Thieves Guild, to wynudziłem się na maksa. Mimo, że wtedy juz grałem postacią bez konkretnego level adjustment i opierałem się głównie na skillach, które mogłem sam rozwijać bez awansu na następny lvl. Podem doszedł mod i w sumie grałem tak samo - kwestia dobrego builda pod profesję.
W Morrowindzie były te misje jakieś takie... ciekawsze. W sumie chyba najciekawsze w Oblivionie jest Dark Brotherhood. A jeśli jedziesz na buildzie bez wysokiego lvl (20 to max) to masz dość ciekawy sprzęt.

Tony Halik pisze:
no i brakuje tej tajemnicy jaka otaczała rasę dwemerów i ich nagłe zniknięcie (bo wymarła rasa aleydów w oblivionie nie intryguje już tak bardzo).

Z tym się muszę w pełni zgodzić.

Tony Halik pisze:
Jest za to więcej misji pojedyńczych dostawanych od zwykłych obywateli (co wprowadza klimat prawdziwego fantasy, a gracz czuje się jak poszukiwacz przygód).

Akurat tutaj bym nie przesadzał z tymi misjami i wprowadzaniem klimatu. Na tym polu bardziej czułem się usatysfakcjonowany Gothikiem (of course częścią pierwszą) niż Oblivionem.

Tony Halik pisze:
Co się zaś tyczy magii.... Jest ona bardzo praktyczna. Nie jest efektowna, nie nadaję się do zabijania wielu wrogów na raz, jest za to baaardzo "plastyczna" (można robić co sie chce), i świetnie się nadaje jako dopełnienie walki wręcz (zwłaszcza jak przeciwnik często blokuje, poza tym jest znacznie lepsza od tej z morrowinda).

Jak grasz magiem to chcesz być "praktyczny" czy marzysz o tym, by po prostu zetrzeć swoich wrogów z powierzchni planety? No sorry, ale granie czystym magiem w Obliviona bez moda poprawiającego magię jest masochizmem posuniętym do granic możliwości. Gdyby nie to, że alchemię można w dość szybki sposób wywalić sobie na full, to bym kompletnie przestał grać magiem. Hayabusa zapodał mi moda i od razu wszystko zaczęło mieć sens. Owszem, magia w podstawowej wersji jest dobra jako support, ale na czysto się nie sprawdza.

Tony Halik pisze:
Poza tym to ciągle najpiękniejszy RPG na PC (można grać tylko po to, by podziwiać widoki).

Owszem, ale tylko wtedy jak masz sprzęt high end i wywalisz wszystkie detale na full. Oczywiście piszę tu o maksymalnej modyfikacji pliku "oblivion.ini". U mnie chodzi ze wszystkim na pełnym podkręceniu w HDR. I owszem, wygląda zejeb...cie. Ale nic poza tym.
Mam dziwne wrażenie, że z Oblivionem stało się to, co HoM&MV. Stare, w nowym opakowaniu, ale jednak, to nie jest to.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24.07.2007 @ 15:12:47 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.04.2007 @ 10:55:57
Posty: 80
Lokalizacja: Z Kątowni (dodam, że przejażdżka rowerowa z tąd zarówno do Niemiec jak i Czech nie zmęczy)
Może dlatego, że w Morrowindzie wszystkie dialogi były w formie tekstu (a ty jako wielbiciel książek miałeś do tekstu czytanego słabość). W oblivionie jest już wszystko wypowiadane przez postacie. Owszem, też mi brakowało w Oblivionie (i serii "starszych zwojów") efektownych i destrukcyjnych dla przeciwnika czarów, co nie zmienia faktu że nawet klasa typowo magiczna z pewnością bezbronna nie jest (dlatego, że w grach elder scrolls jak w żadnych innych można własne tworzyć specjalistyczne czary - np. błyskawica będzie znacznie potężniejsza, gdy dodamy do niej podatność na porażenie, dodatkowo żeby przeciwnik za blisko się nie zbliżył można rzucić na niego paraliż lub brzemię). Poza tym można w sumie zabijać kilku wrogów na raz, wybierając działanie obszarowe (z tym że łatwo wtedy zranić sojusznika)

Ps: pisałeś o jakichś modach, mógłbyś podać stronę z jakiej je ściągnąłeś? (no i czy nie pochachmęcą one w polskiej wersji, na której gram).

PSno2: Jeśli idzie o magię, to najbardziej podobała mi się ta w grze Fable (efektowne, niszczycielskie dla wrogów, niemal wszystkie do końca przdatne)

_________________
Ludzie to lubią, ludzie to kupią: byle głośno, byle na chama, byle głupio.
Nie trep, a AIRSOFTOWIEC


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24.07.2007 @ 17:54:21 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
http://www.tessource.net/files/

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.07.2007 @ 21:21:03 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 @ 14:01:21
Posty: 11
Lokalizacja: zewszad:)
Co do tych malych liter i nie pisania polskich znakow: zawsze tak pisze. A teraz chcialbym wam pokazac, ze jednak znaki polskie pisac potrafie ale niestety nie moge - pisze z bulgarii gdzie tychze nie ma.[/list]

_________________
Nostress.Nobody is perfect.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group