Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 23:12:55

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Arkona
Post: 09.11.2004 @ 16:39:22 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.11.2004 @ 23:39:11
Posty: 5
Lokalizacja: Królewski Kraków
Słava! zarejestrowałem się na tym forum wczoraj szukając jakiegoś tematu, do którego mógłbym coś wnieść, jednak tutaj wszystko ma po parenaście stron i chyba wszystko zostalo powiedziane - pozostaje mi tylko zakładać i czekać na nowe tematy :)

Wspaniała gra rpg, której akcja rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości - wyobraźcie sobie średniowieczną Polskę, która nie przyjęła chrztu. Ciekawy pomysł i bardzo dobra realizacja. Podręcznik wydany lepiej niż szczytnie wyeksploatowane D&D.

_________________
DOL GULDUR


Ostatnio zmieniony 30.03.2005 @ 14:00:15 przez al svartr, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09.11.2004 @ 17:53:08 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.03.2004 @ 9:43:57
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
chyba nie miałeś szczęścia testować tego (za przeproszeniam) "systemu"
gdzie miecz to broń miotana a kopniak zadaje 4k1 (co to jest k1??)
cokolwiek
idea fajna, szkoda, że wykonanie takie jakies...
co do podręcznika, tu się mogę zgodzić, jako książka (z obrazkami) bardzo ładnie wydany


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10.11.2004 @ 14:35:11 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.11.2004 @ 23:39:11
Posty: 5
Lokalizacja: Królewski Kraków
miałem okazję.. mechanika to najmniej ważna rzecz w całym systemie, a erratki już się podobno są gdzieś na necie w pdf :)

_________________
DOL GULDUR


Ostatnio zmieniony 30.03.2005 @ 13:59:25 przez al svartr, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10.11.2004 @ 15:20:59 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2004 @ 17:51:40
Posty: 385
Lokalizacja: Cholerna ziemia śląska
Levatia pisze:
4k1 (co to jest k1??)

Słynna, mityczna kość jednościenna :). Euklidesowa wykładnia figur jednopowierzchniowych wyjaśni sprawę. Tylko jak się tym cholerstwem rzuca?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10.11.2004 @ 17:26:22 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.01.2003 @ 16:25:54
Posty: 7116
Lokalizacja: Ankh-Morpork naszego świata/...
Rzut to pikuś, jak ustala się wyniki rzutu ?

_________________
lɔlɔ̃... Mou lon, ogni agbe gne. Edji le djom!
Liga Niezwykłych Dżentelchamów + Brygada Malkawiańskich Cyklistów.

Gdy nastały jesienne dni
jeden drobny gest
zmienił widzenie świata


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10.11.2004 @ 17:45:03 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2004 @ 17:51:40
Posty: 385
Lokalizacja: Cholerna ziemia śląska
Hayabusa pisze:
Jak ustala się wyniki rzutu?

To proste. Zawsze wypada jeden :). Poza wyjątkiem, gdy kość w locie zostanie połknięta przez wściekłego bullteriera. Wtedy wynik rzutu mnoży się przez współczynnik wyparowania zbroi członka drużyny, który ma najwyższą wartość obrażeń dla broni obuchowych.
Prosty system to podstawa :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12.11.2004 @ 23:43:47 
Offline
Zmiany

Rejestracja: 08.11.2004 @ 18:07:07
Posty: 173
Lokalizacja: Poznań
To proste. Rzucasz np. monetą, a możliwe wyniki to 0 i 1.

_________________
Naród:
(fortissimo) Ustroju, gdzie jesteś?!!!
Ustrój:
(milczy)
Naród:
Ustrój nie odpowiada narodowi!

http://derepublica.blox.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.11.2004 @ 0:24:24 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.03.2004 @ 9:43:57
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
to wtedy jest k2, oczywiście, wiem, że niema kości k1, tylko po kiego pisać 4k1, jeżeli można napisać 4??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.11.2004 @ 2:08:01 
Offline
Kochanek Vesemira
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2002 @ 16:09:47
Posty: 16427
Można rzucać wstęgą Mobiusa :)))

_________________
Eckstein, Eckstein, alles muss versteckt sein.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.11.2004 @ 11:47:12 
Offline
Vesemir
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2003 @ 16:48:01
Posty: 804
Lokalizacja: Pruszków
Kurna, ludzie, szybcy jesteście:>. A może jednak ktoś coś o systemie powie? Ja wiem tylko, że oparty na głupiutkiej, neopogańskiej historii alternatywnej.

_________________
Człowiek który przedkłada żabę nad świnię nie jest godny miana człowieka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.11.2004 @ 13:22:01 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.10.2004 @ 9:31:58
Posty: 443
Lokalizacja: Cornwall
Apropo's tego systemu-pomysł wydaje mi się cokolwiek wyeksploatowany-systemy fantasy wzięły ten temat..Tylko zamiast Krakowa jest np. Nuln...

_________________
audaces fortuna iuvat


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14.02.2006 @ 11:53:07 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 27.01.2006 @ 16:33:26
Posty: 41
Lokalizacja: Boat Town
ee...kosc k1 to po prostu kulka z jedynkami na calej powierzchni ( jak ta w lotto) :))
sam pomysł systemu jest super (uwielbiam takie neo-poganskie klimaty)
ale wlasciwie sys. jest niegrywalny....:(

jesli kogos kreca takie slowianskie klimaty to polecam ksiazke Z.Nienackiego "Dago:Piastun".

_________________
...Było smaszno i jaszmije smukwijne,
Świdrokrętnie na zegwniku węźały,
Peliczaple stały smutcholijne,
A zbłąkinie rykoświstąkały...
"Jabberwocky"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01.06.2006 @ 18:19:48 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 01.06.2006 @ 17:59:14
Posty: 3
Sława, widzę że żaden arkonowicz tutaj jeszcze się nie doezwał a pytań trochę mieliscie ;).
Problem głowny to 4K1 :). Na początku sam myślałem ze to jakiś błąd i sie z tego śmiałem,a le jak doczytałem mechanikę do końca to zrozumiałem w czym problem. W Arkonie ilośc rzutów kością obrażeń jest zależna od tego jak dobrze wyjdzie atak, liczy się tutaj tak zwane sukcesy. 0-2 suk. to jeden rzut, 3-4 to dwa rzuty etc.
4K1 jeden oznacza że maksymalna ilośc rzutów za sukcesy wynosi 4 ( 7-8 sukcesów ), jeśli wyjdą ci cztery sukcesy to znaczy ze przysługują ci dwa rzuty, a dwa rzuty K1 = 2 :).
8legsFreak pisze:
ale wlasciwie sys. jest niegrywalny....:(

A ja gram i bardzo się chwalę, zresztą nie ja jeden. Niegrywalnośc to raczej kwestia gustów, a o gustach sie nie dyskutuje. Osobiście takze mogę powiedzieć o kilku systemach że są niegrywalne, pomimo ze popularne ;).
Cytuj:
Apropo's tego systemu-pomysł wydaje mi się cokolwiek wyeksploatowany-systemy fantasy wzięły ten temat..Tylko zamiast Krakowa jest np. Nuln...

No cóż, Arkona jest pierwszym systeme w stylu słowiańskim fantasy, trudno zatem mówić żeby temat był wyekplatowany, bardziej mógłbym to powiedzieć o tradycyjnych fantasy RPG gdzie mamy elfy, krasnoludy etc.
Co do Nuln to zawsze sądziłem ze Imperium to dawne Święte cesarstwo rzymskie narodu niemieckiego, a samo Nuln to po prostu Koln.
Cytuj:
Ja wiem tylko, że oparty na głupiutkiej, neopogańskiej historii alternatywnej.

Po prostu bogowie słowiańscy są tutaj prawdziwi, a po lasach biegają strzygi oraz wilkołaki. Nie należy sugerowac się tym ze w rpawdziwej histori Niemcy Polskę by zdeptali jakby nie przyjeli chrztu bo tutaj mamy historię alternatywną, z mocnymi elementami fantasy.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 02.06.2006 @ 3:32:15 przez Bloody, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02.06.2006 @ 3:23:15 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 01.06.2006 @ 17:59:14
Posty: 3
A tak po za tym w kwesti samej Arkony to ejst na necie dostępny dodatek fanowski o nazwie "Wiec Opolan", a drugi ma być ukończony w sobótke i ma liczyć ponad 100 stron. Miałem to napisać wcześniej, lecz przerwano mi pisanie posta :/.

Dodam ejszcze że w Arkonie nie ma czegoś takiego jak miecze do rzucania, a ich umiejscowienie w tabeli broni miotanej miało jedynie na celu ukazania obrażeń jakie zada ewentualnie rzucony w kogoś miecz oraz zasięgu i tym podobnym. Bo w samym opisie broni oraz umiejętności nie ma broni miotanej miecz ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05.02.2007 @ 2:38:34 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 01.06.2006 @ 17:59:14
Posty: 3
Rodzimy świat Arkony powstał wiele pokoleń temu. Od tamtej pory trwają nieustające zmagania sił pradawnych tradycji i chrześcijańskich najeźdźców.

Czy zdołasz przechylić ich szalę?

Poznaj tajniki niknącego świata, wraz z zamieszkującymi go, magicznymi istotami, ich zwyczajami, społecznościami i kulturą. Odwiedź ich wioski wite z pnącz, kute w skale, plecione z gałęzi. Zapoznaj się z typowymi wyrobami.
Od ciebie zależy, czy odwieczny porządek będzie w zupełnym odwrocie, czy zdoła rozkwitnąć na krótko w swym ostatnim porywie.

Przed sobą masz "Opowieść...", będącą nieoficjanym rozszerzeniem Arkony o opis ras dzielących ziemie z ludźmi epoki Piastów.

Dodatek zawiera:

* szczegółowe przedstawienie 5 ras
* opisy nowych lokacji (terenów i miast)
* kilkanaście nowych archetypów rasowych
* ponad 10 nowych specjalności i szkoleń
* ponad 20 nowych broni i zbroi
* kilkaset imion
* opisy mikstur, dialektów i wierzeń
* scenariusz przygody "Świątynia"
* (specjalny bonus Smile ) opowiadanie "Czoprynowe Uroki" autorstwa Jakuba Cieślaka


Z opóźnieniem lecz w końcu udało nam się owy dodatek ukończyć. Ściągnąć go możecie w poniższych linków.
Zapraszam do lektury Smile

http://iwankow.ps.pl/Arkona-Rzecz_o-v1_8.pdf
bądź
http://www.nast.pl/katedra/arkona/Arkon ... o-v1_8.pdf


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group