Sława, widzę że żaden arkonowicz tutaj jeszcze się nie doezwał a pytań trochę mieliscie ;).
Problem głowny to 4K1 :). Na początku sam myślałem ze to jakiś błąd i sie z tego śmiałem,a le jak doczytałem mechanikę do końca to zrozumiałem w czym problem. W Arkonie ilośc rzutów kością obrażeń jest zależna od tego jak dobrze wyjdzie atak, liczy się tutaj tak zwane sukcesy. 0-2 suk. to jeden rzut, 3-4 to dwa rzuty etc.
4K1 jeden oznacza że maksymalna ilośc rzutów za sukcesy wynosi 4 ( 7-8 sukcesów ), jeśli wyjdą ci cztery sukcesy to znaczy ze przysługują ci dwa rzuty, a dwa rzuty K1 = 2 :).
8legsFreak pisze:
ale wlasciwie sys. jest niegrywalny....:(
A ja gram i bardzo się chwalę, zresztą nie ja jeden. Niegrywalnośc to raczej kwestia gustów, a o gustach sie nie dyskutuje. Osobiście takze mogę powiedzieć o kilku systemach że są niegrywalne, pomimo ze popularne ;).
Cytuj:
Apropo's tego systemu-pomysł wydaje mi się cokolwiek wyeksploatowany-systemy fantasy wzięły ten temat..Tylko zamiast Krakowa jest np. Nuln...
No cóż, Arkona jest pierwszym systeme w stylu słowiańskim fantasy, trudno zatem mówić żeby temat był wyekplatowany, bardziej mógłbym to powiedzieć o tradycyjnych fantasy RPG gdzie mamy elfy, krasnoludy etc.
Co do Nuln to zawsze sądziłem ze Imperium to dawne Święte cesarstwo rzymskie narodu niemieckiego, a samo Nuln to po prostu Koln.
Cytuj:
Ja wiem tylko, że oparty na głupiutkiej, neopogańskiej historii alternatywnej.
Po prostu bogowie słowiańscy są tutaj prawdziwi, a po lasach biegają strzygi oraz wilkołaki. Nie należy sugerowac się tym ze w rpawdziwej histori Niemcy Polskę by zdeptali jakby nie przyjeli chrztu bo tutaj mamy historię alternatywną, z mocnymi elementami fantasy.
Pozdrawiam.