Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 29.03.2024 @ 2:15:50

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 24.10.2002 @ 22:49:53 
Offline
BiałyPłomień Tańczący Na Modemach Wrogów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:06:43
Posty: 6856
Lokalizacja: Wzgórek św. Nowotki
Tę grę robi łódzki oddział CD-Projektu, CD Projekt Red Studio. Przetrzepałem na szybko stronę www.cdprojekt.info ale nie znalazłem. Jutro przed pracą poszukam dłużej (jak nie zapomnę :) ) i dam cynk. Pisano o tej grze także w kilku serwisach growych.

_________________
The infection has been removed
The soul of this machine has improved


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.10.2002 @ 11:06:35 
Offline
Murderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2002 @ 15:26:37
Posty: 5182
Lokalizacja: Rezydencja Nowodwory, Wielkie Księstwo Powiśle
Moim skromnym zdaniem powinno to być coś w stylu Diablo, tyle, że mniej liniowe. Poza tym zastanawiam się jaki w grze "Wiedźmin" byłby cel. Jak wiadomo każda gra ma cel :
1 ocalić coś zabijając głównego złego bohatera
2 znaleźć kogoś/coś kto/co jest drogi sercu głównego bohatera/ki
3 oczyścić określone terytorium z "elementów niepożądanych"
Czyli grę "Wiedźmin" możnaby zrobić, moim zdaniem, albo jako odzwierciedlenie zajęcia typowo wiedźmińskiego (pkt. 3 - łażenie tu i tam połączone z eksterminacją potworów i/lub ludzi - gierka a'la Diablo) albo wyprawę po Ciri ( pkt. 2 - tylko ja nie widzę tu miejsca dla Yennefer i kilku innych postaci ).
Widzę "Wiedźmina" właśnie jako grę w stylu Diablo, widok TPP. FPP jakoś mnie nie przekonuje - jak dotąd nie spotkałem się z dobrze zrobioną grą "mieczową" z widokiem z oczu bohatera.
Kończę swoje przemyślenia, bo chyba zaczynam przynudzać :)=
PCzH
Woydzio

_________________
Ja tu tylko sprzątam
Twoja zajebistość ma tyle komponentów, że trudno spamiętać - J. W.
Jestem już ojcem nie tylko dla dwóch kotów ale także dla Michała Piotra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.10.2002 @ 11:49:42 
Offline
Murderatrix
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:24:13
Posty: 14122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ja nie znoszę FPPów :// Wiedźmin a la Diablo - nieliniowe, z rozwiniętą fabuła, podobałby mi się. Jednak jak podaje Zona, niestety (dla mnie, a na szczęście dla innych:)) będzie to właśnie cuś FPPowo -TPPowego. Nie wierzę w to (choć nie powiem - mam nadzieję), że nasz produkt będzie miał grafikę porównywalną do Neverwintera, czu Morrowinda...Obawiam się Lary Croft...Ech...chyba zagram w Diablo:))

_________________
Z poważaniem, Donna Ezena Capo di tutti capi Nazguli Ortografii
And when your heart begins to bleed, you're dead and dead, indeed.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.10.2002 @ 13:58:07 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.10.2002 @ 0:12:32
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Jak widzę każdy szuka wzorców wśród gier znanych i lubianych, ale... jakby to powiedzieć - z niezbyt rozwiniętą fabułą, a ja myślę, że największą zaletą "Wiedźmina" może być tylko i wyłącznie wiedźmiński klimat i fabuła na wysokim poziomie.
Dlatego nie chcę widzieć żadnej nawalanki, sztampowego TPP-a, czy innego szmelcu. Wizerunek Wiedźmina w stylu Diablo też mnie przeraża. Wzorów szukałbym za to w... japońskich RPG. Kto interesuje się tematem, ten wie co mam na myśli i na pewno by mnie poparł. W tych grach mamy zwykle bardzo mocno rozwiniętą linię fabularną (fakt, najczęściej liniową, ale za to spójną, książkową) i płaszczyzny fabuła - mechanika gry są rozdzielone. Myślę przede wszystkim o serii Final Fantasy i innych grach Squaresoftu (jak Xenogears - gra, która treściowo jest chyba największą grą na świecie). Tutaj zdarzenie goni zdarzenie, fabuła pędzi do przodu, rozwija się, komplikuje, nie pozwala oderwać się od monitora, bo po prostu musimy sprawdzić co będzie dalej. Nigdy nie zapomnę wrażeń z mojego pierwszego kontaktu z J-RPG - Final Fantasy 7, ponad 100 godzin przed komputerem i zupełne oderwanie od rzeczywistości.
A teraz jak to by można było przenieść na Wiedźmina?
To już jest inny problem.

_________________
> < ,-----.
(-)(-)) oO !!? |
~ \ `----´
_/ __|
|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29.10.2002 @ 16:53:53 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
Małe sprostowanie. Mówiłem o grafice z Morrowinda a miałem na myśli Neverwinter Nigths. Morrowind to FPP a Neverwinter to TPP. Choć z screenów Morrowwinda wynika że wrogowie i BNi są zrobieni bardzo ładnie. Pozostaje nam czekać i mieć nadzieje.

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29.10.2002 @ 20:22:46 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 23.09.2002 @ 16:16:18
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków
Wrzosio: W Morrowindzie jest możliwość przełączania pomiędzy FPP i TPP. W TPP główny bohater wygląda przepięknie...

_________________
All that we see or seem
Is but a dream within a dream...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30.10.2002 @ 0:45:48 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
A to tego nie wiedziałem. Na screenach któe widziałem widok był FPP-owy. Na razie kupiłem IWD II. Grafika nie powala ale gierka zapowiada się ciekawie. I jak tak pomyślałem właśnie o IWD to stwierdziłem że cholernie ciężko było by zrobić klasycznego rpg'a z wiedźmina. Bohater miałby pewnie na imię Geralt i może by mignęły w tle jakieś postacie z książek ale wszystko to było by pewnie robione na siłę.

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30.10.2002 @ 12:38:46 
Offline
BiałyPłomień Tańczący Na Modemach Wrogów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:06:43
Posty: 6856
Lokalizacja: Wzgórek św. Nowotki
Wracając do naszych bara... eee... tzn. do wiedźmina. Oto info z serwisu wr.pl:

Firma CD Projekt Red Studio ujawniła szczegóły dotyczące sposobu przedstawienia akcji w grze komputerowej Wiedźmin. Autorzy programu zdecydowali się zastosować popularny rzut znad postaci (znany choćby z Baldur's Gate: Dark Alliance, czy Neverwinter Nights). Kamera będzie podążać za głównym bohaterem, miejscami modyfikując kąt patrzenia czy oddalenia, tak aby najlepiej przedstawić teren, po którym porusza się bohater. Zawsze będzie też możliwość dokonywania obrotów i zbliżeń.

Grafika programu jest oczywiście całkowicie trójwymiarowa. Prace nad programem są zaawansowane. Już od dwóch tygodni trwają testy pierwszej wersji silnika gry. Programiści opracowują obecnie efekty planowane w finalnej wersji m.in. animowane liście drzew oraz trawę, realistyczną wodę, efekty atmosferyczne. Zespół grafików pracuje też nad wyglądem poszczególnych lokacji. Na pierwszy ogień poszły podziemia siedliszcza Wiedźminów: Kaer Morhen, które w chwili obecnej przechodzą ostatnie szlify. Jednocześnie trwają końcowe prace nad dokumentacją, zawierającą kompletny opis koncepcji, mechaniki i wyglądu gry.

Wiedźmin jest grą RPG, w której duży nacisk położono na dynamiczne sceny walk z jednoczesnym zachowaniem głębi fabularnej. Akcja gry rozgrywa się w świecie opisanym w powieściach Andrzeja Sapkowskiego.

_________________
The infection has been removed
The soul of this machine has improved


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31.10.2002 @ 1:55:20 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.10.2002 @ 0:12:32
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Prawie same ogólniki. Ciągle nie wiadomo czego się spodziewać.
"Wiedźmin jest grą RPG, w której duży nacisk położono na dynamiczne sceny walk z jednoczesnym zachowaniem głębi fabularnej." - ciekawe jak to rozumieć.

_________________
> < ,-----.
(-)(-)) oO !!? |
~ \ `----´
_/ __|
|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08.11.2002 @ 19:04:16 
Offline
Murderatrix
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:24:13
Posty: 14122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Na http://wiedzmin.vrpg.net/Wiesc.asp?iPage=3 znalazłam coś takiego, chyba nie ma tego na Zonie...

"Nieoficjalnie możemy Was poinformować, że rozpoczęto prace nad grą komputerową "Wiedźmin" opartą na dziełach Andrzeja Sapkowskiego. Twórcami projektu gry i scenariusza są Jacek L. Komuda, oraz Maciej Jurewicz (autorzy gry fabularnej Dzikie Pola), autorem projektów graficznych do gry będzie prawdopodobnie Hubert Czajkowski - ilustrator znany z rysunków publikowanych głównie w miesięczniku Magia i Miecz.
Na razie jednak odmawiają oni jakichkolwiek komentarzy w tej sprawie. Wiadomo tylko, że producentem gry będzie studio developerskie CD Projektu. Według niepotwierdzonych doniesień Wiedźmin będzie grą typu Action/RPG, a największy nacisk położony zostanie na zaskakującą fabułę i widowiskowe walki z przeciwnikami. Podobno autorzy nie chcą pójść śladami twórców filmu i komiksów. Zapowiadają, że gra będzie w stu procentach zgodna z wydarzeniami przedstawionymi w opowiadaniach i powieściach Andrzeja Sapkowskiego, a jej autorzy wezmą pod uwagę wszelkie oczekiwania fanów prozy ASa."

Trzeba jak najszybciej te oczekiwania wysłać panom szanownym twórcom:) Żeby się nie okazało, że to jednak nie dla fanów jest:> Ciekawam tych stu procent...

_________________
Z poważaniem, Donna Ezena Capo di tutti capi Nazguli Ortografii
And when your heart begins to bleed, you're dead and dead, indeed.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17.11.2002 @ 15:47:10 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Ponieważ nie znoszę gier typu nawalanki, w których decydujące znaczenie ma to, który gracz szybciej macha myszką/joystickiem/wali w klawisze i ma sprawniejszy sprzęt/palce/nadgarstek, popieram wszystkimi siłam tych, którzy chcieliby RPG. Ja chcę nawet więcej - ja chcę taki system walki jak w Falloucie, to znaczy tury. Bez względu na to, jak się to komu wydaje śmieszne i nierealne, walka turowa jest znacznie sprawiedliwsza, ponieważ zależy od inteligencji gracza, a nie od jakości jego sprzętu (zacinający się szczur czy joy mogą zaważyć na losach świata).

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17.11.2002 @ 17:49:27 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
<i>Ja chcę nawet więcej - ja chcę taki system walki jak w Falloucie, to znaczy tury.</i>

To ja chcę jeszcze więcej. Ja chcę taki system walki, jak w Fallout: Tactics, to znaczy tury albo real-time do wyboru, z możliwością przełączania w dowolnym momencie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18.11.2002 @ 3:24:37 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.10.2002 @ 0:12:32
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Walka z podziałem na tury ma jedną sporą wadę - jest zwykle mało emocjonująca i ślamazarna (co to za walka, w czasie której można sobie wyskoczyć na obiad :)). Jakoś niespecjalnie mi to pasuje do Wiedźmina. Jest jednak alternatywa w postaci np. systemu podobnego do ATB z serii Final Fantasy (wydajemy "rozkazy" w czasie rzeczywistym), albo... takiej walki półautomatycznej, tzn. ustalamy strategię, wskazujemy przeciwnika, obserwujemy walkę i ew. zmieniamy taktykę. Inteligentnie i widowiskowo, chociaż może interaktywność mała, ale taki system wydaje się dobry.

_________________
> < ,-----.
(-)(-)) oO !!? |
~ \ `----´
_/ __|
|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19.11.2002 @ 14:50:53 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
A mnie właśnie odpowiada walka, której wynik nie zależy od sprawności mojego sprzętu i tego, czy wystarczająco szybko kliknę na przeciwnika. Bo kliknąć szybko każdy debil potrafi, ale tak zaplanować posunięcie, żeby zwyciężyć (np. w skórzanej zbroi z nożem przeciwko czterem napakowanym w stal kolesiom) lub sprytnie uciec to już nie każdy umie. A wyskakiwanie na obiad to właśnie to, czego w wielu grach mi brakuje: musisz grać, nieważne, że nie masz już czasu, chce ci się lać albo telefon dzwoni :) W systemie turowym decyduje rozum, a nie siła, możesz siedzieć i przez 5 godzin nad tą strategią myśleć, jeśli chcesz. Dla mnie to idealne, bo nigdy nie miałam kilkunastogodzinnych praktyk przed ekranem i moje mięśnie nagdarstka są średnio wyćwiczone ;)

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19.11.2002 @ 14:56:53 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
To ja powtórzę: najlepiej było w Fallout:Tactics (tury albo real-time, przełączane wedle woli). Po pierwsze, wtedy każdy ma to, co lubi. Po drugie, można wtedy trudniejsze fragmenty rozgrywać turowo, a łatwiejsze dla przyspieszenia w czasie rzeczywistym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group