Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 13:27:45

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 13.06.2007 @ 10:46:18 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.03.2007 @ 17:36:01
Posty: 6
Cytuj:
Djablo to nie RPG djablo jest Hack & Slashem, a dokładniej Hack & Slashem z elemętami RPG

Tak, maż racje, tylko pirz normalńe, postaraj śe bes błenduw, dopszę?

Wiadomo już, że "Wiedźmin" będzie RPG w stylu "Morrowinda" czy "Gothica", moim zdaniem bardzo dobrze, że tak się stało, ponieważ znacznie bardziej klimatyczny i przy tym lepszy jeśli chodzi o zachwycanie się grafiką będzie widok zza pleców bohatera.

_________________
Wydajemy cię teraz sprawiedliwości świeckiej, błagamy jednak, by zechciała ona złagodzić swój wyrok i oszczędzić rozlewu krwi oraz niebezpieczeństwa śmierci - Święta Inkwizycja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.06.2007 @ 11:02:07 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Zawsze zastanawiała mnie szybkość z jaką RPG zaadoptowało się w grach. Teraz wystarczy zrobić jakąkolwiek grę, wrzucić rozwój bohatera/drużyny, dodać kilka umiejętności i już jest "cośtam z elementami RPG". Jednak cRPG ma się do RPG tak, jak pies do wilka. Niby to samo, a jednak zupełnie różne. A najbardziej śmieszą mnie te wszystkie MMORPG, które w 90% okazują się MMOH&S i polegają głównie na pasieniu postaci.

Jr3 pisze:
Wiadomo już, że "Wiedźmin" będzie RPG w stylu "Morrowinda" <ciach>

Przypuszczam, że wątpię.

Jr3 pisze:
czy "Gothica" <ciach>

I tego się trzymajmy. Mimo, że nie jestem fanem serii Gothic, to muszę faktycznie przyznać, że TPP w cRPG jest dobrym rozwiązaniem. W pewnym momencie nawet w Oblivionie włączyłem widok TPP i grało się całkiem sympatycznie.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.06.2007 @ 15:04:21 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.03.2007 @ 17:36:01
Posty: 6
"Morrowind" i "Gothic" to całkiem podobne do siebie gry. Mówiąc, że "Wiedźmin" będzie podobny do tych dwóch cRPG-ów, miałem na myśli widok postaci i rozwój.

_________________
Wydajemy cię teraz sprawiedliwości świeckiej, błagamy jednak, by zechciała ona złagodzić swój wyrok i oszczędzić rozlewu krwi oraz niebezpieczeństwa śmierci - Święta Inkwizycja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.06.2007 @ 15:27:33 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Tak się składa, że Gothic i TES: M mają kompletnie inny system rozwoju postaci. W Morrowind rozwijasz umiejętności przez ich używanie - w Gothic za pomocą punktów. W The Witcher będą punkty doświadczenia (co w TES: M praktycznie nie istnieje) i po awansie postać będzie otrzymywać punkty rozwoju, które będzie mogła wydać na umiejętności.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.06.2007 @ 15:41:49 
Offline
Król Dezmod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2004 @ 21:09:53
Posty: 3423
Lokalizacja: Poznań - Trzcianka, Trzcianka - Poznań.
Jr3 pisze:
"Morrowind" i "Gothic" to całkiem podobne do siebie gry.

Nie.
Jr3 pisze:
Mówiąc, że "Wiedźmin" będzie podobny do tych dwóch cRPG-ów, miałem na myśli [...] rozwój.

Oby nie.
Tyle z mojej strony :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.06.2007 @ 20:48:50 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.03.2007 @ 17:36:01
Posty: 6
Dżibril pisze:
Tak się składa, że Gothic i TES: M mają kompletnie inny system rozwoju postaci. W Morrowind rozwijasz umiejętności przez ich używanie - w Gothic za pomocą punktów. W The Witcher będą punkty doświadczenia (co w TES: M praktycznie nie istnieje) i po awansie postać będzie otrzymywać punkty rozwoju, które będzie mogła wydać na umiejętności.

Tak, ale podstawy są zachowane. To, że w Gothicu postać jest rozwijana poprzez korzystanie z PD,a w Morrowindzie poprzez ćwiczenie praktyczne umiejętności nie znaczy, że gry nie są do siebie podobne. W każdym bądź razie chodzi o to samo - o rozwój kilku podstawowych umiejętności jak: walka, magia, siła, zwinność itd. To miałem na myśli.

Cytuj:
Nie.

Cóż za budująca, długa i pełna argumentów wypowiedź. Widocznie nie grałeś(aś) w obie te gry, skoro nie dostrzegasz pewnego podobieństwa. W obu grach mamy do czynienia z bohaterem, którego zadaniem jest "ocalenie świata". W obu grach mamy podobną grafikę(jeśli chodzi o zestawienie pierwszych III Morrowindów i trzech Gothiców - nie licząc Gothica 3)i widok postaci(co prawda, możemy również w Morrowindzie kierować bohaterem widząc świat jego oczyma).
Kiedy zapytasz się w sklepie o grę podobną do Gothica usłyszysz Fable, albo właśnie Morrowind. Bo taki Baldurs Gate to już zupełna inna para kaloszy.

_________________
Wydajemy cię teraz sprawiedliwości świeckiej, błagamy jednak, by zechciała ona złagodzić swój wyrok i oszczędzić rozlewu krwi oraz niebezpieczeństwa śmierci - Święta Inkwizycja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24.07.2007 @ 0:39:01 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.04.2007 @ 10:55:57
Posty: 80
Lokalizacja: Z Kątowni (dodam, że przejażdżka rowerowa z tąd zarówno do Niemiec jak i Czech nie zmęczy)
Idealna gra? Na pewno RPG. Fabuła powinna zawierać główny wątek, jednak nie powinien on się "kręcić" tylko wokół gracza. (przynajmniej byśmy nie odnosili takiego wrażenia). Wystarczy by gracz był "w cieniu" i by to nie tylko on wykonywał całą brudną robotę (np: gracz robił by zadania prostsze, gdy inna postać\postacie - NPC - wykonywał\li by zadania "większej wagi". Dobrze byłoby, gdyby można było wybierać między dwiema stronami (ale nie dobrem-złem, świat powinien być pełen "moralnych szarości"). Z pewnością powinno być kilka gildii, i spora liczba misji dla każdej z nich (w ty zadania cyklicznie się powtarzające, np ochrona karawany, czyszczenie podziem\kanałów z plugastwa itp.). Dodatkowo zadania od zwykłych obywateli (błahe lub poważne) i zadania ukryte (rozpoczynające się od znalezienia jakiegoś przedmiotu, listu, osoby). Świat powinien "tętnić życiem" (nie rzycią!) osiągnęłoby się to wprowadzając naturalny cykl dnia, w którym obywatele wykonywali by swoje obowiązki (kowal wykuwał, drwal rąbał, flisak spławiał drewno rzeką, straż patrolowała ulice, kobiety sprzątały i gotowały, itp. uwzględniając przerwy na posiłki i odwiedziny w karczmie itp). Potem złączyć całość w cykl tygodniowy (w niedziele więcej odpoczynku i modlitwa do bogów) i roczny (zmiana pogody, kilka świąt, w których odbywałyby się różne uroczystości). Oczywiście niezbędna byłaby plastyczność świata na wydarzenia związane z fabułą. Ważny powinien być system walki (nie powinien on być zbyt udziwniony) odmienny dla każdego rodzaju broni, oczywiście najlepiej walczyłoby się jednoręcznym mieczem, na inne bronie byłyby nakładane "kary" (miecze dwuręczne, młoty, topory, sztylety, tarcze) zapewniając odmienne ciosy specjalne. Warto byłoby wprowadzić możliwość wybierania między siłą\szybkością ciosu. Magia to oczywiście tylko znaki. Z niemal każdym NPC powinno dać się porozmawiać o błahostkach codzienności, a od co poniektórych zebrać ciekawsze informacje (powinno być też ustalone odmienne zachowanie dla różnych charakterów). Grafika musiała by być ładna, ale dziś takową ma niemal każda poważniejsza produkcja. Muzyka jak i dźwięki powinny być idealnie dobrane (każdy rejon ma inny motyw przewodni, z którym muzyka jak i dźwięki powinny współgrać). Fizyka- bardzo ważna rzecz, każdy przedmiot powinno dać się zabrać lub przesunąć (w granicach rozsądku), oczywiście miło byłoby wpaść przez zamknięte drzwi do karczmy i rozciachać toporem parę krzeseł i stołów :-P (ale nie koniecznie). Ważne były by relacje gracz-NPC, dlatego należało by wprowadzić coś na wzór reputacji i poziomu "przyjaźni" u poszczególnych NPC (nie powinno jednak być zbyt silnych związków - w końcu jesteśmy wiedźminem). Sam ekwipunek nie powinien być zbyt wymyślny: ot, broń biała, dystansowa, szaty, ubrania, zbroje lekkie i ciężkie (z różnych materiałów i o różnej jakości wykonania i "karami" dla ciężkiego i dystansowego uzbrojenia), jedzenie, eliksiry, zioła itp. (to co jest w najlepszych dzisiejszych rpg'ach). Dobrze byłoby, gdyby nadmiar gotówki można było wydać zamawiając ekwipunek na zamówienie. W grze powinna istnieć literatura (bardzo przypadły mi do gustu książki dostępne w Morrowindzie) jak i pomniejsze wydarzenia kulturalne. (jakiś spektakl, od czasu do czasu pojawienie się barda...). Całość najlepiej prezentowała by się w widoku TPP lub FPP (albo i jedno i drugie).

UUUUuuuu.... Uzbierał się sporej długości tekst...... To z powodu oczekiwań względem egranizacji Wiedźmina.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23.12.2014 @ 16:38:46 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 23.12.2014 @ 16:33:36
Posty: 1
Grał ktoś może w
http://www.gry-online.pl/gra.asp?ID=15713

warto sięgnąć po ten tytuł czy lepiej klasyczną planszówkę kupić ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02.01.2015 @ 11:43:36 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Mnie nie podeszła ani wersja cyfrowa ani kartonowa. Nawet nieźle wykonane.

Łap linka, Rysław opowiada o grze: https://www.youtube.com/watch?v=e6WUFkmz4cQ

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group