Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 11:36:30

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 28.06.2004 @ 22:14:53 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.01.2003 @ 16:25:54
Posty: 7116
Lokalizacja: Ankh-Morpork naszego świata/...
jeśli w NWN było za mało ciachania, to ja tu czegoś nie rozumiem. Klikanie na opcje dialogowe? Było, a jakże, i tu i tu ale na szczęście klimat gry nie polega li tylko na klikaniu myszą na opcje dialogowe.

Akurat NWN bronić szczególnie nie zamierzam bo nie jest to gra mych snów i poza dynamiczną walką wiele interesujących elementów nie zawiera.
Ale Morrowind?
kawał rozbudowanego świata, odtworzonego z wielkim rozmachem. Sporo historii w tle, bardzo dobre książki. Dzięki różnym plugom znakomita grafika, sporo nowych questów i ciekawych rozwiązań, znaczący - jak na konwencję cRPG - realizm, żeby wymienić jedynie kilka zalet.

_________________
lɔlɔ̃... Mou lon, ogni agbe gne. Edji le djom!
Liga Niezwykłych Dżentelchamów + Brygada Malkawiańskich Cyklistów.

Gdy nastały jesienne dni
jeden drobny gest
zmienił widzenie świata


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05.07.2004 @ 9:15:54 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 14.04.2004 @ 16:03:45
Posty: 3
Lokalizacja: Police
Co do Morrowinda to się nawet zgodzę. Faktycznie mocno rozbudowany świat z dość dobrym realizmem i fabułą. Szkoda tylko, że gra mi do gustu jakoś nie przypadła. Brakowało mi w niej efektownej magi.

Może się kiedyś do niej przekonam. Tymczasem czekam dalej na wiedźmaka :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05.07.2004 @ 13:20:54 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2004 @ 16:35:01
Posty: 46
Lokalizacja: prawie Kraków
Rajter pisze:
Co do Morrowinda to się nawet zgodzę. Faktycznie mocno rozbudowany świat z dość dobrym realizmem i fabułą. Szkoda tylko, że gra mi do gustu jakoś nie przypadła. Brakowało mi w niej efektownej magi.

M. wielu nie przypadł do gustu ze względu na formę FPP i TPP, ale to juz zależy od osobistych upodobań.
NWN ma dobry silnik i grafikę, cóż z trgo kiedy fabuła jest zniechęcająca (ja np. nie skończyłem tej gry, doszedłem gdzieś za połowę chyba i dalej juz było tak niestrawne, ze dałem sobie spokój.
Rajter pisze:
Może się kiedyś do niej przekonam. Tymczasem czekam dalej na wiedźmaka :)

'No to sobie jeszcze poczeka' - jak powiedział Shrek ;)
Zobaczymy co z tego wyjdzie i na ile określenie iz każde zadanie będzie można rozwiązać na kilka sposobów się sprawdzi. A uzywając mojego czarnowidztwa dodam, że mam nadzieje iż tymi sposobami nie będzie tylko kolejność zabijania przeciwników.
Póki co zostaje wrócic do kalsyki, chyba trzeba będzie znowu zainstalować Fallouta :)

_________________
www.szept.prv.pl | www.mbh.polter.pl
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05.07.2004 @ 13:29:40 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.01.2003 @ 16:25:54
Posty: 7116
Lokalizacja: Ankh-Morpork naszego świata/...
Z tą grafiką NWN to też jest różnie... jeśli porównać z Morrowindem z załądowanymi kilkoma modami ( które zmieniają całosć gry, nie funkcjonują jedynie w obrębie modułu ) to postaci są strasznie segmentowate, wybór ubrań i zbroi ograniczony, a bronie wyglądają strasznie ubogo. teren podzielony na płaszczyzny z rampami żeby można było się przenieśc z jednej na drugą również nie zalicza się do idealnych.

Przy wszystkich wadach i niedoskonałościach Morrowinda ( sporo można nawrzucać na silnik, sposób w jaki traktuje skrypty, stabilność, ograniczone animacje ) bardzo cenię w tej grze możliwość głębokiego modyfikowania i poprawiania wielu elementów, niezależnie od dodawania nowych questów czy przygód.


Jesli chodzi o questy w grze - mam wielką nadzieję że nie będą one ograniczone do schematu przynieś - podaj, albo zabij - dostaniesz cenny przedmiot.

_________________
lɔlɔ̃... Mou lon, ogni agbe gne. Edji le djom!
Liga Niezwykłych Dżentelchamów + Brygada Malkawiańskich Cyklistów.

Gdy nastały jesienne dni
jeden drobny gest
zmienił widzenie świata


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11.07.2004 @ 13:14:50 
Offline
Vesemir

Rejestracja: 02.04.2003 @ 8:49:50
Posty: 879
Lokalizacja: Puławy/Lublin
Hayabusa pisze:
(...)Jesli chodzi o questy w grze - mam wielką nadzieję że nie będą one ograniczone do schematu przynieś - podaj, albo zabij - dostaniesz cenny przedmiot.

IMHO ee wszystkich grach cRPG wszystkie questy się do tego ograniczją. Tyle, że "przynieś", "podaj", "zabij" są odpowiednio zmieszane i pokomplikowane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11.07.2004 @ 23:44:38 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.07.2003 @ 11:51:55
Posty: 283
Takiego prostego schematu raczej nie będzie, bo fabułę gry ma cechować "Możliwość wykonania większości zadań na kilka sposobów".
Czyli aby dostać Cenny Przedmiot można będzie albo coś przynieść albo kogoś zabić ;-).

_________________

This message will self-destruct in five seconds...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12.07.2004 @ 0:27:09 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2004 @ 16:35:01
Posty: 46
Lokalizacja: prawie Kraków
Torongil pisze:
Takiego prostego schematu raczej nie będzie, bo fabułę gry ma cechować "Możliwość wykonania większości zadań na kilka sposobów".
Czyli aby dostać Cenny Przedmiot można będzie albo coś przynieść albo kogoś zabić ;-).


Właśnie w tym rzecz, że tak sobie gdybamy co oznacza owo 'kilka sposobów' i czy nie ograniczy się tylko fdo kolejności i liczby zabijanych NPCów :|

_________________
www.szept.prv.pl | www.mbh.polter.pl
-I am James Hook, captain of the Jolly Roger.
-If you are Hook, then who am I?
-You are a codfish.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12.07.2004 @ 13:59:25 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.01.2003 @ 16:25:54
Posty: 7116
Lokalizacja: Ankh-Morpork naszego świata/...
AndrzejB pisze:
Hayabusa pisze:
(...)Jesli chodzi o questy w grze - mam wielką nadzieję że nie będą one ograniczone do schematu przynieś - podaj, albo zabij - dostaniesz cenny przedmiot.

IMHO ee wszystkich grach cRPG wszystkie questy się do tego ograniczją. Tyle, że "przynieś", "podaj", "zabij" są odpowiednio zmieszane i pokomplikowane.


Tak, ale czasem bardziej zlozone - przypomnial mi sie np. quest "teatralny" z Morrowinda ( konkretnie z dodatku Tribunal ) gdzie trzeba bylo wejsc na scene i grac w sztuce. Poza tym jeszcze jedna kwestia -mozliwosc wykonania questu na kilka sposobow i zakonczenia na kilka sposobow.
Mam nadzieje ze beda raczej zlozone...

_________________
lɔlɔ̃... Mou lon, ogni agbe gne. Edji le djom!
Liga Niezwykłych Dżentelchamów + Brygada Malkawiańskich Cyklistów.

Gdy nastały jesienne dni
jeden drobny gest
zmienił widzenie świata


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group