Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 13:51:47

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10.07.2004 @ 21:24:11 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.07.2003 @ 11:51:55
Posty: 283
Eulenspiegel pisze:
Dwie szable były używane przez Zerrikanki, tylko one posiadały tak wysoce rozwiniętą umiejętność panowania nad dwoma kawałkami krzywej, kutej blachy :).

Mógłbyś zacytować adekwatny fragment? Bo z tego co pamiętam to Zerrikanki walczyły dwoma szablami, ale tylko dlatego, że były dwie (Zerrikanki).

_________________

This message will self-destruct in five seconds...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10.07.2004 @ 22:42:09 
Offline
Regis
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2004 @ 19:27:26
Posty: 1883
Lokalizacja: Vlaenderlandt
tekst do Ynsegrinna w moim poprzednim poście :]

_________________
Ale men my slaet dan is't brandt
Als men my luyt dan is't storm in Vlaenderlandt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11.07.2004 @ 0:08:23 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.07.2004 @ 2:18:28
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Teraz będą zmagania tytanów wiedzy nt. Sagi o Wiedźminie :P.

Severian odezwij się i poratuj nas w potrzebie, bo skiśniemy tu bez ciebie :<. Tylko nie mów, że pojechałeś na wczasy na Słowacje do ciepłych źródeł, bo i tak nie uwierzymy :P.

Co do miksturek i ich skutków ubocznych po czasie minięcia ich działania, to w większości cRPG jest podobnie w przypadku barbarzyńcy - po tym jak szał już minie to jego zdolności na jakiś czas spadają.

_________________
Władka lubi tatuaże, a szczególnie kotwice!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 9:37:43 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.06.2004 @ 16:41:22
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków/Warszawa
Arsen pisze:
Severian odezwij się i poratuj nas w potrzebie, bo skiśniemy tu bez ciebie :<. Tylko nie mów, że pojechałeś na wczasy na Słowacje do ciepłych źródeł, bo i tak nie uwierzymy :P.


Rauje. Nie bylem na Slowacji - ale przeprowadzalem sie z Krakowa do Warszawy ;(... ale dosc tych osobistych wynurzen...

Aktualna koncepcja walki opiera sie na nastepujacych zalozeniach:

- INTERFEJS: najprostsza mozliwa , czyli "point and click". uzywamy predefiniowanych sekwencji ciosow (kombosow) cos jak w Blade & Sword (ale lepiej ;))
- UZBROJENIE: aby w pelni wykorzystac potencjal wiedzmina - walczymy w lekkiej zbroi (kaftan - skora lub wzmacniana skora) oraz miecz jednoreczny. wiedzmina mozna wyekwipowac w inne zbroje lub bronie - ale ogranicza to jego szybkosc i nie pozwala uzywac technik walki wiedzminskiej
- SZKOLY: nie ma zamknietych szkol wiedzminskich (po czesci dyktowane jest to przez scenariusz, realia oraz charakter rozgrywki). sa za to dostepne trzy style walki - gracz decyduje ktory lub ktore rozwiaja w czasie gry (moze specjalizowac sie w jendym stylu lub 'ciagnac' wszytskie po rowno)
- STYLE:sa trzy style walki mieczem. (robocze nazwy sa Wilka, Kota i Gryfa tak jak medaliony Bonharta)

--- Styl Wilka ---
Jedym slowem - uniwersalny. Zbilansowane mozliwosci ataku i obrony. Walka jedym mieczem oraz dostepnosc wszytskich Znakow Wiedzminskich.

--- Styl Kota ---
Jednym slowem - akrobatyczno defensywny. Wysoka obrona, akrobatczne uniki oraz duze szanse na krytyczne trafienia rekompensuja niskie zadawane obrazenia. Dodatkowo ograniczona jest moc i dostepnosc Znakow.

--- Styl Gryfa ---
Jedym slowem - ofensywna sieczka. Walka dwoma mieczami jednoczesnie, bardzo duzo specjalnych atakow oraz szanse trafienia rekompensuja niska obrone oraz bardzo restrykcyjne uzywanie Znakow.

Czemu rezygnujemy z Wezy, Niedzwiedzi etc. - nie chcemy zbyt silnie odbiegac od archetypu wiedzmina stworzonego przez ASa ('nieludzko szybka i zwinna maszna do walki mieczem'). Co do trucizn - najprawdopodobniej beda, ale nie jako element szkoly walki.

Taka jest aktualna wizja... co drogie Forum na to?

Michal

_________________
Michał Madej

http://www.thewitcher.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 11:17:09 
Offline
Regis
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2004 @ 15:45:18
Posty: 1766
No jak na razie, to chyba wszystko jest na jak najlepszej drodze. Ja osobiście w pełni akceptuję. A jak się ma sprawa z eliksirami, miksturkami etc ? I z samym składaniem Znaków? Po prostu wybranie Znaku a potem celu, czy w planach jest coś bardziej wyszukanego ?

_________________
وأنا؟ أنا كقطة سيامية في جوف راحتيه


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 13:57:06 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Ja też nie widzę przeciwskazań. To może, tak jak proponowała Havrena, weźmiemy sie za znaki i mikstury.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 15:32:54 
Offline
Regis
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2004 @ 19:27:26
Posty: 1883
Lokalizacja: Vlaenderlandt
Hm... to może by się zrobiło cusi w stylu rysunków i kartoteki do tego, tylko by pasowało konto www skombinować :)

_________________
Ale men my slaet dan is't brandt
Als men my luyt dan is't storm in Vlaenderlandt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 19:31:34 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.08.2003 @ 14:18:46
Posty: 36
Lokalizacja: Z Drugiej Strony Lustra
Też mi jak na razie wszystko odpowiada. Ale w kwestii Znaków nie musimy być tradycyjni (tzn. można wymyślić jakieś nie wspomniane w sadze)?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 21:42:13 
Offline
Regis
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2004 @ 15:45:18
Posty: 1766
Byleby tylko nie przesadzić. Znaki nijak się mają do magii "prawdziwej" i nie można przeholować z ich mocą. Coś takiego prymitywnego wręcz :) Jakieś krótkotrwałe spowolnienie przeciwnika ? Bardzo prosta iluzja? Chwilowe oślepienie? Uodpornienie na ból? Prosta telekineza ? Jakieś pomysły ? :)

_________________
وأنا؟ أنا كقطة سيامية في جوف راحتيه


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13.07.2004 @ 23:00:12 
Offline
Regis
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2004 @ 19:27:26
Posty: 1883
Lokalizacja: Vlaenderlandt
Proste czary na podstawie Diablo :]
Skoro wnętrza pomieszczeń są w stylu Morrowinda, a ogólny wygląd z lekka przypomina Neverwintera to może znaki w stylu diablowatym; iluzja duplikatu, ogłuszenie, osłabienie(?).

_________________
Ale men my slaet dan is't brandt
Als men my luyt dan is't storm in Vlaenderlandt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15.07.2004 @ 16:51:38 
Offline
Vesemir
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.02.2004 @ 22:32:38
Posty: 750
Lokalizacja: Stąd, skąd się nie wraca.
Podoba mi się. A jednak zostajemy przy wersji pierwotnej, żadnych węży, borsuków:) i innych....

_________________
Życie jest jak teatr.
Gdy rozpocznie sie spektakl, musisz w nim zagrać.

Zapraszm wszystkich na Ofcjalna Strone Teatru Poszukiwań Twórczych ADIAFORA
www.adiafora.novacom.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15.07.2004 @ 19:11:39 
Offline
Regis
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2004 @ 19:27:26
Posty: 1883
Lokalizacja: Vlaenderlandt
Tia, tylko ja chyba będę musiał tego posta do topicu innego przenieść :)

_________________
Ale men my slaet dan is't brandt
Als men my luyt dan is't storm in Vlaenderlandt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16.07.2004 @ 20:54:11 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.07.2004 @ 2:18:28
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Miodnie, miodnie :). Bardzo mi się ta koncepcja uśmiecha i nie ogranicza gracza na samym początku gry... miodnie, miodnie. :)

_________________
Władka lubi tatuaże, a szczególnie kotwice!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19.07.2004 @ 15:52:38 
Offline
Zmiany

Rejestracja: 19.05.2004 @ 17:09:39
Posty: 126
Au contraire, mesdames!

Dotychczasowa koncepcja jest jak dla mnie zbyt restrykcyjna i troche niespojna: Mamy STYL Wilka, ktory jest uniwersalny i najlepszy, i te dwa inne, ktore sa jednostronne (ofensywa albo defensywa) oraz maja mniejszy zakres Znakow (?)

Jesli chcemy sie wzorowac na tych trzech podstawowych zwierzetach, to mamy:
- Kota: zwierze domowe i "pospolite"
- Wilka: grozny drapieznik lesny
- Gryfa: magiczny potwor

Jesli to ma miec jakies logiczne przelozenie na Style, to IMHO Kot powinien byc bardziej akrobatyczny i mniej magiczny, a Gryf na odwrot: bardziej magiczny i mniej walczacy.

Mysle ze autorzy gry przestraszyli sie troche wymyslania dodatkowych Znakow, zeby za bardzo nie odbiegac od oryginalu. Ale przeciez dla ortodoksyjnych Sapkow bedzie przeciez szko.., pardon Styl Wilka. Tu mozna odwzorowywac jeden do jeden utarte schematy AS-a.

Padlo tu wiele argumentow, ze Znaki wiedzminow MUSZA byc bardzo proste. Dlaczego szk... Styl Gryfa nie moze byc bardziej "magiczny"? Dlaczego nie moze byc jednej szkoly (musialem to napisac, bo mi style za ch*j nie pasuja), ktora sie bardziej na magie i wyrafinowane znaki przerzucila? W koncu nie kazdego potwora mozna pokonac "piruetami i saltami".

PS: Szkoda, ze autorzy ograniczaja sie do "tylko" trzech stylow ksiazkowych. Mysle ze zabraklo troche odwagi do wychylania sie poza standarty przez AS-a stworzone. Podobnie jak przy tych znakach

PPS: Mysle, ze Style beda podobnie krytykowane jak Cechy Szczerbica

PPPS: Nie wiem dlaczego Ysengirnnowi tak przeszkadzal Gryf, a nie widzial, ze Wilk do Kota to jak Dzik do Owieczki (wielkie litery specjalnie, chodzi przeciez o sty.., tfu, szkoly)

_________________
Czy koty biorą udział w wyścigu szczurów?
[1](5)(1)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19.07.2004 @ 16:45:08 
Offline
Dziecko-niespodzianka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.06.2004 @ 16:41:22
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków/Warszawa
adalbert pisze:
Mamy STYL Wilka, ktory jest uniwersalny i najlepszy, i te dwa inne, ktore sa jednostronne

Ok... moze nie najlepiej zasygnalizowałem, że style te w grze będą zbilansowane i nie bedzie 'najlepszego'.
Cytuj:
- Kota: zwierze (...) "pospolite"

Oj... to akurat sie nie zgadzam! Jako wielbiciel kotow - tym bardziej ze jest to w duchu ASa, ktory jest jeszcze wiekszym (vide Muzykanci) - prosze cie bys przemyslal te pochopne slowa ;))))
Cytuj:
a Gryf na odwrot: bardziej magiczny i mniej walczacy.

"Gryfom przypisywano także ogromną siłę, twierdząc, że w pojedynku stwór ten jest w stanie bez trudu zabić dorosłego człowieka, dlatego też symbolizuje waleczność, drapieżność, wytrwałość w dążeniu do celu; a ze względu na przenikliwe spojrzenie- jest symbolem czujności."

Nijak nie widze nic o magii (jak w przypadku smokow). Stad walecznosc = najbardziej ofensywna walka dwoma mieczami.
Cytuj:
Mysle ze autorzy gry przestraszyli sie troche wymyslania dodatkowych Znakow, zeby za bardzo nie odbiegac od oryginalu.

Cytuj:
PS: Szkoda, ze autorzy ograniczaja sie do "tylko" trzech stylow ksiazkowych. Mysle ze zabraklo troche odwagi do wychylania sie poza standarty przez AS-a stworzone. Podobnie jak przy tych znakach

Nie ograniczmy ani nie przestraszylismy sie. Nie ma sensu silic sie na oryginalnosc. Trzy szkoly/style byly zalozone w grze od poczatku, a logicznie bierzemy dla nich nazwy z tego co jest w Sadze (przypadkiem rowniez trzy).
Nieoficjalnie - przewidziane sa nowe szkoly w ewentualnym dodatku/sequelu gry.
Cytuj:
PPS: Mysle, ze Style beda podobnie krytykowane jak Cechy Szczerbica

Nie upieramy sie przy nazwach - po prostu Szkoly sugeruja 'zamkniecie' i 'przynaleznosc' - tu tego nie ma. Styl walki - zas brzmi naturalnie i po polsku. Szkola Wilka ma styl walki Wilka?? I jest to chyba zgodnie z zasadami logiki i polskiegie jezyka?
W ostatecznej wersji moze i beda Szoly? A moze umiejtenosci/kung-fu/cokolwiek?
Masz jakies propozycje - poza Szkola??
Cytuj:
PPPS: Nie wiem dlaczego Ysengirnnowi tak przeszkadzal Gryf, a nie widzial, ze Wilk do Kota to jak Dzik do Owieczki (wielkie litery specjalnie, chodzi przeciez o sty.., tfu, szkoly)

Prosze bez bezpodstawnej zlosi.. tfu, retoryki :) ... a co do Kotów - nie komentuje! ;)

_________________
Michał Madej

http://www.thewitcher.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group