Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 27.04.2024 @ 20:59:08

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 13:23:37 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 19.07.2004 @ 11:08:02
Posty: 17
Dżibril rozumię, że wiedźmak w grze będzie typem herosa, który ma skórę smoka, i broń konwencjonalna bądź magiczna krzywdy mu nie robią, więc mikstur vel innego rodzaju wspomagzczy zdrowia nie potrzebuje. Chyba, że będzie na tyle zdolnym alchemikiem, że sam takowe będzie sobie przyżądzał.

_________________
...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 14:02:11 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Nie, jego najważniejszy a tutem ma być broń, szybkość i znaki. Amulety i pierścionki, skrzynie ze skarbami to dla mnie przegięcie. A mikstury... Zostawmy to na inny wątek.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 14:30:02 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
A niby czemu amulety i pierścionki miałby być przegięciem? Skoro połowa zamków w Novigradzie miała magiczne zamki. :) Oczywiscie dobrze by było gdyby wiedźmin nie chodził obwieszony magicznymi przedmiotami jak postacie z Forgotten Realms ale jakieś magiczne gadzety by się przydały. Coś do zwiększenie obrony np.
A wracając do znaków:
Znak Aksji mógłby powstrzymywać niektóre wrogie stworzenia przed atakiem. Jego działanie mogło by być różnie skuteczne w zależności od siły stworzenia/potwora. Np. Może powstrzymywać strażników lub gobliny przed atakiem ale już wampir czy smok nawet tego znaku nie zauważy. Działanie znaku mogło by się utrzymywać od kilku do kilkudziesięci sekund, tyle aby można było np. uciec, przygotować się do walki itd.
Znaku Yrden wiedźmin mógłby używać np. gdy musi odpocząc na niebezpiecznym terenie. Jest ranny i gdyby chciał się normalnie położyć mogło by go coś w tym czasie zaatakować a tak jest bezpieczny.

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 14:59:05 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.07.2004 @ 2:18:28
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Cytuj:
Juz widzę jak przy drzwiach/skrzyniach stoją NPCe. "Wybierz trójkę, panie, wybierz trójkę". A wpadanie w tzw. pułapki może nawet byc ciekawe dla scenariusza. Ja tam bym mieczem/ toporem w okolice zamka (albo z łuku:)) ) przywalił. Poza tym Wiedźmin to nie jakis tam podrzędny złodziejaszek i co go obchodzi co w skrzyniach siedzi. Gra grą, ale trzymajmy się troszkę:)) Asa.


Ehhh... ja mówie o pojedyńczych rozwiązaniach scenariusza :<. Pozatym jak mamy być wierni ASowi to można wziąść jakichś kiśnychżuli spod baru (czyt. gospody), a jak wiadomo tacy nie raz posiadają różne, bardzo nieraz ciekawe, umiejętności ;P. A ihmo nie ma co się o to kłucić, bo i tak będzie można w jakiś sposób otwierać zamki :P.

P.S.
Gra się znacząco rózni od NWN...

_________________
Władka lubi tatuaże, a szczególnie kotwice!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 16:22:48 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Musi, inaczej byłby to mod pt. The Witcher:)) Ja sie nie kłócę tylko przedstawiam swoją opinię na temat. A jeśli otwieranie zamków i tak będzie to się zamykam:))

Wrzosio:Znak Aksji mógłby powstrzymywać niektóre wrogie stworzenia przed atakiem. Jego działanie mogło by być różnie skuteczne w zależności od siły stworzenia/potwora. Np. Może powstrzymywać strażników lub gobliny przed atakiem ale już wampir czy smok nawet tego znaku nie zauważy.

Do tego mógłby być znak powodujący odepchnięcie przeciwnika od Wiedźmina. W połączeniu z Aksji można by takich delikwentów zepchnąć ze skałki, np. Lub też coś przesunąć, ale bez przesady. Nie chodzi mi o przestawianie warowni ale o przeszkody terenowe które bohaterowi zagradzają drogę. Coś jak force push w SW.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 16:52:45 
Offline
Vesemir
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2003 @ 16:48:01
Posty: 804
Lokalizacja: Pruszków
Cytuj:
Zaklęcie nie zostawia śladów, jest proste i szybkie :)


Łeż to:). Po pierwsze nie jest proste, IMO przynajmniej. Po drugie Zostawia ślad, bo przecież każdy mag wyczuje, że ktoś rzucił zaklęcie, magiczne stwory pewnie też.

_________________
Człowiek który przedkłada żabę nad świnię nie jest godny miana człowieka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 17:21:25 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
Dżibril pisze:
Do tego mógłby być znak powodujący odepchnięcie przeciwnika od Wiedźmina. W połączeniu z Aksji można by takich delikwentów zepchnąć ze skałki, np. Lub też coś przesunąć, ale bez przesady. Nie chodzi mi o przestawianie warowni ale o przeszkody terenowe które bohaterowi zagradzają drogę. Coś jak force push w SW.

Znak Aksji ma jednak inne działanie. Chodziło mi o coś takiego np.: Bohater pęta się gdzieś gdzie nie powinno go być i zaskakują go strażnicy, używa się tego znaku i strażnicy nie atakują, przynajmniej przez jakiś czas. Wątpię aby stali bezczynnie i czekali aż ich zepchniemy ze skały. Co do znaku odpychającego to można by po prostu użyć nzaku Aard, ma mniej więcej takie działanie, (pchnięcie energii), jednak jego siła jest ograniczona. Wiedźmin po eliksirach spodziewał się że powstrzyma idącą na niego strzygę więc pewnie zwykłego człowieka zdołałby przewrócić ale drzwi już chyba nie rozwali.
Ysengrinn pisze:
Cytuj:
Zaklęcie nie zostawia śladów, jest proste i szybkie :)

nie jest proste, IMO przynajmniej. Po drugie Zostawia ślad, bo przecież każdy mag wyczuje, że ktoś rzucił zaklęcie, magiczne stwory pewnie też.

Zależy co rozumiemy przez proste. Dla doświadczonego czarodzieja pewnie zaklęcia napewno są proste. Co do zostawiania śladów to też chyba zalezy od siły rzucanego zaklęcia, od tego kiedy zostało rzucone, od tego czy mag koncentruje się na jego wykryciu itd.

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 21:28:43 
Offline
Vesemir
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2003 @ 16:48:01
Posty: 804
Lokalizacja: Pruszków
Dla maga na pewno. Ale my tu o przaśnych wiedźmakach gadamy:].

_________________
Człowiek który przedkłada żabę nad świnię nie jest godny miana człowieka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 21:45:38 
Offline
Vesemir

Rejestracja: 02.04.2003 @ 8:49:50
Posty: 879
Lokalizacja: Puławy/Lublin
Dla wiedźmaka po stery... khhemm, po eliksirach też chyba to nie problem. Poza tym, jak twierdziła Yennefer (ucząc Ciri), Znaki są proste. łatwe i prymitywne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.07.2004 @ 22:52:14 
Offline
Vesemir
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2003 @ 16:48:01
Posty: 804
Lokalizacja: Pruszków
Andrzej nie jesteś widzę w temacie. My tu deliberujemy, czy otwieranie zamka to zaklęcie proste czy też nie. A tym samym czy można je kwalifikować do Znaków

_________________
Człowiek który przedkłada żabę nad świnię nie jest godny miana człowieka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24.07.2004 @ 14:03:18 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.07.2004 @ 2:18:28
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Moim zdaniem powinniśmy postawić sobie inne pytanie niż 'czy otwieranie zamków jest za trudnym zaklęciem dla wiedźmina?'. Sądzę, że pytanie powinno brzmieć 'czy wiedźmin posiada wystarczającą siłę woli, aby otworzyć zamek?', a RPG to już zależy w dużej mierze od gracza. Bądź, co badź jest to gra fantasy...

_________________
Władka lubi tatuaże, a szczególnie kotwice!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24.07.2004 @ 18:04:07 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Siłę woli na pewno ma, pytanie czy posiada odpowiedni kręgosłup moralny by to zrobić. Na upartego da radę, choć moje zdanie na ten temat znacie. I nadal jakoś nie widzę podziemi z dziesiątkami zamkniętych drzwi i skrzyniami pełnymi skarbów. Co prawda nawet istoty tak prymitywne jak Snotlingi w WFRP posiadały pojęcie posiadania i wartości jako takiej ale, na litość boską, nie rozymiem dlaczego Wiedźmin miałby ptwierać te zakichane skrzynie (drzwi to wiadomo). Grając w cRPG, np. magiem, nie rzucam się po miastach do każdej skrzynki czy beczki. Wyobrażcie sobie n poziomowego maga, dumnego, itp. myszkującego po śmietnikach. Żebracy by go wyśmiali i pewnie oskubali ze wszystkiego (i magus d**pa kiedy wrogów kupa). Wracając do znaków, jeśli musi być to niech będzie to otwieranie, ale ja bym optował np. za jakimś alternatywnym rozwiązaniem.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.07.2004 @ 0:23:19 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 04.07.2004 @ 2:18:28
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Ja też nie widze go buszującego w skrzyniach pełnych świecących pierdułek. Ale w takiej skrzyni mogą znajdować się także jakieś przydatne przedmioty jak chociażby jednyna broń na jaką zaje...sty potwór nie jest odporny (podaję tak dla przykładu).

_________________
Władka lubi tatuaże, a szczególnie kotwice!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.07.2004 @ 1:17:40 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Ja też o tym myslałem lecz to mi przypomina buracki standard z fantasy: "Nie jesteś w stanie mnie pokonać, a teraz wyjawię ci swoje słabe punkty". IMO, drzwi tak, skrzynki nie. A jak znajdzie tam mikstury to już odpadnę, bo i niby kto je tam zostawił? Wiedźmin, który był tam kilka lat wcześniej? Prędzej sam by je wypił niż zostawiał dla wątpliwych następców.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.07.2004 @ 9:59:18 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
Nie zapominajcie że to jest gra. Chyba w każdej grze crpg przeszukiwało się szafki/beczki/skrzynie/trupy i coś tam zawsze było.

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group