Dżibril pisze:
Do tego mógłby być znak powodujący odepchnięcie przeciwnika od Wiedźmina. W połączeniu z Aksji można by takich delikwentów zepchnąć ze skałki, np. Lub też coś przesunąć, ale bez przesady. Nie chodzi mi o przestawianie warowni ale o przeszkody terenowe które bohaterowi zagradzają drogę. Coś jak force push w SW.
Znak Aksji ma jednak inne działanie. Chodziło mi o coś takiego np.: Bohater pęta się gdzieś gdzie nie powinno go być i zaskakują go strażnicy, używa się tego znaku i strażnicy nie atakują, przynajmniej przez jakiś czas. Wątpię aby stali bezczynnie i czekali aż ich zepchniemy ze skały. Co do znaku odpychającego to można by po prostu użyć nzaku Aard, ma mniej więcej takie działanie, (pchnięcie energii), jednak jego siła jest ograniczona. Wiedźmin po eliksirach spodziewał się że powstrzyma idącą na niego strzygę więc pewnie zwykłego człowieka zdołałby przewrócić ale drzwi już chyba nie rozwali.
Ysengrinn pisze:
Cytuj:
Zaklęcie nie zostawia śladów, jest proste i szybkie :)
nie jest proste, IMO przynajmniej. Po drugie Zostawia ślad, bo przecież każdy mag wyczuje, że ktoś rzucił zaklęcie, magiczne stwory pewnie też.
Zależy co rozumiemy przez proste. Dla doświadczonego czarodzieja pewnie zaklęcia napewno są proste. Co do zostawiania śladów to też chyba zalezy od siły rzucanego zaklęcia, od tego kiedy zostało rzucone, od tego czy mag koncentruje się na jego wykryciu itd.