Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 20:25:28

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Czy gra powinna opowiadać o Geralce?
Zdecydowanie tak, wszelki wiedźmin powinien byc o nim 26%  26%  [ 27 ]
Zdecydowanie nie, każdy powinien móc stworzyć własnego bohatera 74%  74%  [ 75 ]
Liczba głosów : 102
Autor Wiadomość
Post: 24.10.2002 @ 17:15:56 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 20.09.2002 @ 21:15:02
Posty: 32
Witam.
Nie wiem czy CDP udostępniła już o tym informacje, ale jak śadzicie, czy owa gra powinna opowiadać o Geralcie i jego losach w oparciu o opowiadania, sage i nowe stworzone przez programistów historie, czy powinna być tylko osadzona w świecie Czterech Królestw i opowiadać o losach innego, stworzona przez graczy wiedźmina (albo i nie koniecznie wiedźmina


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28.10.2002 @ 23:49:35 
Offline
Yarpen Zigrin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.09.2002 @ 20:49:36
Posty: 2406
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma to jak statystyka !
Udzielam odpowiedzi, okazuje sie, ze tak jak ja myśli 66 % głosujacych, a potem okazuje się, że głosowały tylko trzy osoby.

_________________
<b><i>Magdalaena</i></b>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16.11.2002 @ 11:34:53 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 20.09.2002 @ 21:15:02
Posty: 32
Szkoda tylko, że ci co zaglosowali nie pochwalili sie na co oddali glos i dlaczego :/ Moim zdaniem kazdy powinien muc stworzyć własnego bohatera aby kreować w okul niego wlasną legende w krainie i aby była miedzy bohaterami grazy wieksza rużnorodnośc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16.11.2002 @ 13:31:06 
Offline
Murderatrix
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:24:13
Posty: 14122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ojejku jej, Coen Twój post jest nieczytelny...

_________________
Z poważaniem, Donna Ezena Capo di tutti capi Nazguli Ortografii
And when your heart begins to bleed, you're dead and dead, indeed.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 13:59:39 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 20.09.2002 @ 21:15:02
Posty: 32
Ehhh....<załamuje ręce>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 15:26:28 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
Granie Geraltem? Niechętnie.
Wolę tak, jak w Jedi Knight II: Outcast, czyli Kyle Katarn zamiast Luke'a czy innego Anakina.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 15:33:30 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Zagłosowałam na "nie", bo jak inaczej wyglądałaby gra w sieci? 20388 Geraltów na różnym stopniu zaawansowania naparzających się między sobą? ROTFL 8)))

Tak sobie pomyślałam, że może twórcy dadzą do wyboru kilka postaci jak np. w Diablo - dajmy na to drużynę wiedźmina plus jakieś czarodziejki, może któregoś z krasnoludów, jakiegoś elfa, kapłankę, druida, driadę itp. Tylko że takie rozwiązanie przyniosłoby masę debilizmów fabularnych: już widzę Nenneke czy Iolę machające jataganem albo Regisa w płytowej zbroi krojącego bobołaki na plasterki. No i bądźmy szczerzy - kto wybrałby np. Jaskra, mając do dyspozycji Geralta i Yennefer?

Ja wiem, że w Rpgu muszą być pewne uproszczenia i zdarza się, że w jednej drużynie maszerują sobie radośnie elf obok krasnoluda, ale... moim zdaniem gracz powinien sobie stworzyć sam postać. Z powodów pryncypialnych. Dobrze to rozwiązano np. w Baldurs Gate albo w Fallout - nasza postać jest Wybrańcem itd, ale nie ma narzuconej płci, reputacji ani umiejętności. Uważam, że wiedźminland jest na tyle bogaty, by dawał możliwość dużego wyboru ras, parametrów itd.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 15:43:14 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
He, he... Czyżbyś liczyła na to, że w Polsce powstanie gra choćby dorównująca Fallout czy Baldur's Gate?
Tam siedziały sztaby fachowców, a u nas? :-(((


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 15:50:02 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Ja nawet nie marzę, że "Wiedźmin" osiągnie połowę tej klasy :) Wypowiadam się tylko o systemie tworzenia postaci, który stanowi duży procent tego, co kształtuje finalną ocenę gry każdego gracza.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 17:46:56 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
No cóż, jeśli chodzi o tworzenie, to zgoda.
Natomiast jeśli chodzi o rozwój postaci, to IMHO absolutnie najlepsze jest to, co było już w np. Dungeon Siege, a potem (w dużo bardziej rozwiniętej i dopracowanej formie) w Morrowindzie, czyli: rozwijasz to, czego używasz. Najprostsze i najlepsze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 17:58:14 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
No właśnie, w Morrowinda nie grałam, ale podobny system był w Tormencie i to faktycznie miało sporo sensu.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18.11.2002 @ 4:31:03 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
Oj, nie... Torment to zupełnie inna bajka. W Dungeon Siege i Morrowindzie (na marginesie: IMHO Morrowind to zdecydowanie the best RPG ever) rozwijasz DOKŁADNIE to czego używasz. Tzn., jeśli np. tylko machasz mieczem, to:
1. siła wzrośnie ci szybko, zręczność trochę, a magia wcale (DS)
2. siła (ew. zręczność) i długie miecze ci wzrosną, a reszta wcale (Morrowind)

I bardzo dobrze! Koniec ze złodziejami, którzy aby awansować z poziomu 21 na 22 musieli zabić smoka, żeby uzyskać odpowiednią ilość PD!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.11.2002 @ 1:09:49 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.10.2002 @ 0:12:32
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Wygląda na to, że jestem jednym z nielicznych, którzy chcieliby grać Geraltem.
Dlaczego? Oj dużo by było pisania, ale tak w paru słowach:
Wszelkie postaci tworzone wyłącznie na potrzeby gry są MNIEJ WIARYGODNE od tych dobrze nam znanych z opowiadań i sagi. Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. To po pierwsze.
Po drugie: jeśli mamy możliwość stworzenia bohatera od podstaw to tracimy baaardzo istotną rzecz - jego, hm, hm... zakorzenienie w fabule. Przekładając na ludzki - chodzi o to, że jeśli gra ma silnie rozwiniętą warstwę fabularną a główny bohater jest tworzony przez gracza, to fabuła nie uwzględnia charakteru, osobowości bohatera, gdyż po prostu nie można przewidzieć wszystkich kombinacji.
Po trzecie: Jak już jestem przy osobowości... w takich grach główny bohater na dobrą sprawę jest jej pozbawiony (pewnie, można powiedzieć, że ma "nasz" charakter, osobowość, ale co z tego, skoro nie ma to żadnego przełożenia na grę?) ze znanych powodów. A nawet jeśli ma coś w rodzaju osobowości, czy historii, to niestety musi ona być ułożona wg jakiegoś szablonu pasującego do wszystkich ewentualności - krótko mówiąc jest banalna, płaska i nikomu niepotrzebna.
Po czwarte, piąte, etc...
Mogę wymieniać dalej, jeśli trzeba będzie.
Pewnie, są i zalety, ale w przypadku "Wiedźmina" bez wahania stawiam na starego, sprawdzonego Geralta.

_________________
> < ,-----.
(-)(-)) oO !!? |
~ \ `----´
_/ __|
|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.11.2002 @ 13:36:45 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Może gram po babsku :) ale zawsze bardzo się utożsamiam z moimi postaciami. Nie umiem grać z wyrachowaniem i np. zabijać NPCów, które lubię tylko dlatego, że jest to opłacalne :) a moja postać ostatecznie podejmuje "moje wybory" i na tej podstawie w każdej normalnej grze jest budowana jej reputacja. Granie postacią z góry ułożoną uniemożliwia mi tę opcję, otrzymuję charakter Geralta, który może jest sprzeczny z moim. Gracz i tak dokonuje własnych wyborów, a w przypadku grania narzuconą postacią klarują nam się dwie opcje:

a. postać ukierunkowana jest słabo, charakter gracza przeważa nad jej charakterem i wtedy granie Geraltem jako takim nie ma sensu, bo i tak gramy kimś stworzonym przez siebie.

b. postać ukierunkowana jest mocno i gracz dostaje szału, będąc zmuszony do taktyki gry narzuconej przez autora scenariusza.

Mnie się ani jedna ani druga opcja nie podoba.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23.11.2002 @ 0:30:38 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.10.2002 @ 0:12:32
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
Meadwyn, twoje a) i b) to oczywiście skrajności, ale rozumiem o co ci chodzi. Osobiście wcale nie dostaję szału, kiedy postać jest mocno ukierunkowana. Przeciwnie, tak jak lubię książkowe postaci o wyrazistych charakterach, tak chętnie bym wlazł w skórę znanego mi bohatera (w "prawdziwym" RPG w końcu też często wcielamy się w przygotowane wcześniej postaci).
A tak naprawdę to wszystko zależy od wybranego wariantu (znowu dwie skrajności, ale niech już będzie):
A) Przygotowujemy świat, jego mieszkańców, otoczenie, "mgiełkę" fabularną, żeby nie było nudno i wrzucamy w niego stworzonego przez gracza bohatera - niech się rozerwie! Ten typ odpowiada wspominanemu Morrowind.
B) Fabuła nade wszystko. Ważny jest nie tyle świat, co opowiadana historia i bohaterowie-gracze, którzy w niej uczestniczą. Moja ukochana seria Final Fantasy od początku podąża tą ścieżką. Przypomina mi się też stary hit - Betrayal at Krondor (tak, tak, na podstawie twórczości R.E. Feista), rewelacyjna gra "książkowa" (duże nasycenie tekstów), bez fajerwerków, z liniową fabułą, ale wciągająca, że ach i och!
Właśnie o takie "growo-książkowe" emocje mi chodzi.

_________________
> < ,-----.
(-)(-)) oO !!? |
~ \ `----´
_/ __|
|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group