Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 19.04.2024 @ 10:16:00

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20.09.2004 @ 16:02:54 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
A to ze wzgledu na elastycznosc silnika Aurora Engine. Na tym cudzie chodzi Neverwinter Nights. Zeby nie byc goloslownym: dzieki dodatkom fanowskim typu CEP udalo sie zaimplementowac grubo ponad 40 klas prestizowych, ktorych nie bylo w oryginalnym projekcie - czymze wiec byloby stworzenie witchera: lowca/czarownik/lotrzyk :). Przy takich mozliwosciach i przy odrobinie obycia ze skryptami moznaby stworzyc caly wiedzminowy swiat. Dodatkowo nie byloby problemow z gra takimi klasami jak czarodzieje, lotrowie, lowcy (Boreas Mun :)), kaplani (Matka Neneke :D ) czy byloby nawet mozliwe spotkac Borcha - smokow w D&D dostatek :) Dziwi mnie ze zaden z fanow nie chcial pokusic sie o taka "przerobke" NWN.. Gdybym nie byl noga ze skryptow, to sam pokusilbym sie o cos takiego. A pomyslcie o bestiariuszu! Caly regiment stworkow z D&D...

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 16:31:53 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Ale tu chodzi właśnie o to by "Wiedźmin" został stworzony jako odrębna gra a nie mod do NWN. Poza tym Aurora Engine został lekko zmodyfikowany przez programistów i to nie jest do końca to samo. Jesli chodzi o "stworki" to jednak lepiej by było by nie przypominały tych z D&D. Jedno i drugie to fantazy, ale nie widzę Wiedźmina w pojedynku np. z takim beholderem.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 16:49:53 
Offline
Wiedźmin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 22:50:54
Posty: 726
Lokalizacja: Z lasu, gdzie stoi tabliczka "Beware the Jabberwock!"
Dżibril pisze:
Aurora Engine został lekko zmodyfikowany przez programistów i to nie jest do końca to samo.


Wyraziłeś się Dżibrilu baardzo eufemistycznie. Aurora po przeróbkach jest znacznie bardziej dynamiczna, zoptymalizowana i ogólnie dużo dużo lepsza.

Myślę, że źle by się stało, gdyby Witcher powstał jako amatorski mod. Jak sądzę taki projekt jest dużym wyzwaniem nawet dla profesjonalnego zespołu, wciąż oczekuję z niepewnością, czy mu sprostają.

_________________
Lower than the stars
There is nothing to
Stare at


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 16:57:22 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
BanderSnatch pisze:
Wyraziłeś się Dżibrilu baardzo eufemistycznie. Aurora po przeróbkach jest znacznie bardziej dynamiczna, zoptymalizowana i ogólnie dużo dużo lepsza.


I o to mi też chodziło. NWN nie poraziło mnie jakoś swoją dynamiką a nawet czasem przysypiałem podczas walki, itp. I to nie jest żart. Co do projektu "The Witcher", dadzą radę, ja w nich wierzę.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 17:01:59 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
Ech, nie mowie, ze taki mod moglby zastapic w pelni profesjonalna gre. Ale docencie jakie mozliwosci ma Aurora. I jak prosto daloby odtworzyc realia wiedzminlandu. Zreszta wcale nie trzeba wykorzystywac pelnego bestiariusza z D&D. Ale sa tam bazyliszki, kuroliszki, gobliny, trolle, wampiry, lichy i cholera wie co jeszcze... Oczywiscie z ras rozumnych sa elfy, krasnoludy (kozackie zreszta modele), ludzie, nizolki, gnomy. Bez problemu daloby sie przedstawic wszelkie postacie wystepujace w sadze. I to na prostych zasadach D&D. Zreszta nie sadze, by The Witcher mial jakis super oryginalny system rozbudowy postaci. A jesli tworcy pokusza sie o stworzenie takowego, to smierdzi mi to "sukcesem" porownywalnym do filmowej adaptacji. Zwroccie tez uwage, na mozliwosci stworzenia systemu rzemiosl (na wieksazosci serwow z NWN) dzieki czemu nie tylko mozna byc wojownikiem, lowca, druidem ale np.: krasnoludem-kowalem, elfem-lutnikiem, czy gnomem-jubilerem... Watpie czy The Witcher zaoferuje cos takiego. A wlasciwie jestem pewien ze nie (mozna grac tylko profesja wiedzmina :/ )...

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 17:45:47 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Lhunbleidd: Ale docencie jakie mozliwosci ma Aurora.

Doceniamy, doceniamy. Programiści tez to docenili dlatego oparli się na tym silniku.


Lhunbleidd: Bez problemu daloby sie przedstawic wszelkie postacie wystepujace w sadze. I to na prostych zasadach D&D.

Read from my lips: To nie ma być "D&D: The Witcher".

Lhunbleidd: Zreszta nie sadze, by The Witcher mial jakis super oryginalny system rozbudowy postaci. A jesli tworcy pokusza sie o stworzenie takowego, to smierdzi mi to "sukcesem" porownywalnym do filmowej adaptacji.

A ile wiesz o tej produkcji? Gra ma być niezbyt skomplikowana jednak dająca maksimum radości z grania. Nie, nie mam na myśli Diablo. Co do sukcesu, po to jestesmy MY. Jeśli "Severian&team" będą mieli jakieś wątpliwości to poproszą o pomoc.


Lhunbleidd: Zwroccie tez uwage, na mozliwosci stworzenia systemu rzemiosl (na wieksazosci serwow z NWN) dzieki czemu nie tylko mozna byc wojownikiem, lowca, druidem ale np.: krasnoludem-kowalem, elfem-lutnikiem, czy gnomem-jubilerem... Watpie czy The Witcher zaoferuje cos takiego. A wlasciwie jestem pewien ze nie (mozna grac tylko profesja wiedzmina :/ )...


Jedno wielkie buhahahahaha. A w Ultimę grałeś? To co wprowadzili ludzie na serwerach NWN to wcale nie nowość czy jakisz szał.


Podsumowując. Wolę by ta gra była osobnym produktem a nie modem, jak juz pisałem. IMO będzie dobra. I nie będzie to czyste cRPG, raczej coś w stylu action cRPG, ale też nie hack&slash jakim jest Diablo.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 18:11:01 
Offline
Kochanek Vesemira
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2002 @ 16:09:47
Posty: 16427
Ale wiedźminowski mod do NWN nie zaszkodzi :)

_________________
Eckstein, Eckstein, alles muss versteckt sein.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 18:52:23 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
I ja nie twierdzę, że zaszkodzi. Ale Wiedźmin w D&D? Jakoś tego nie widzę, prowadzę Forgotten Realms od jakiegoś (długiego) czasu i nie jestem do tego przekonany. W grze opartej na WFRP to jeszcze by przeszło, taki łowca czarownic, ot choćby.

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.09.2004 @ 19:18:56 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
Fakt, w D&D nie potrzeba by wiedźmina, grupa awanturników jest w stanie rozwalić niemalże każde stworzenie.

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21.09.2004 @ 12:57:08 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
Wrzosio pisze:
Fakt, w D&D nie potrzeba by wiedźmina, grupa awanturników jest w stanie rozwalić niemalże każde stworzenie.


Nie prawda. Wszystko zalezy od konfiguracji serwera. Pewnie ze wojownik na 30 poziomie i starego smoka ubije, ale czy nie bywalo we wiedzminlandzie tak, ze chlopki smoka ubily klonicami i nie uznali za stosowne sie tym przesadnie chwalic?

Dżibril: Jedno wielkie buhahahahaha. A w Ultimę grałeś? To co wprowadzili ludzie na serwerach NWN to wcale nie nowość czy jakisz szał.

Gralem. I co Cie tak bawi? Pisalem, ze to oryginalne? Gdzie? Tyle tylko, ze Tobie brakuje wiedzy jak rzemioslo moze wygladac w NWN... A prypominam ze to nie MMORPG, tylko zwykly multiplayer...

Dżibril: Read from my lips: To nie ma być "D&D: The Witcher".

I readed and i'm very sad: Wielka szkoda ze nie. Bo pomimo ze prostacki w uzyciu, to swietnie sie sprawdzil w warunkach cRPG. I nadal twierdze ze wiedzmin jest stworzony do D&D.

Dżibril: A ile wiesz o tej produkcji? Gra ma być niezbyt skomplikowana jednak dająca maksimum radości z grania. Nie, nie mam na myśli Diablo. Co do sukcesu, po to jestesmy MY. Jeśli "Severian&team" będą mieli jakieś wątpliwości to poproszą o pomoc.

Sledze moj drogi wiekszosc produkcji RPG. Taka uroda :> I co to ma byc za argument? Jesli gra bedzie przedstawiala sie konstrukcja cepa, to ja juz dziekuje za owa "radosc z grania"... Saga nadaje sie do stworzenia swietnego RPG, na pewno porownywalnego z BG2, PT, a moze nawet Fallout.

I mam nadzieje ze nie bedzie to ActionRPG. Tepym rabankom pryncypialnie mowie: nie!
[/i]

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21.09.2004 @ 13:06:59 
Offline
Wiedźmin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 22:50:54
Posty: 726
Lokalizacja: Z lasu, gdzie stoi tabliczka "Beware the Jabberwock!"
Lhunbleidd pisze:
ale czy nie bywalo we wiedzminlandzie tak, ze chlopki smoka ubily klonicami i nie uznali za stosowne sie tym przesadnie chwalic?

Takie tezy popiera się numerami stron. Ja nic takiego nie pamiętam. Wszak dzielnemu Kozojedowi nie powiodło się do końca ;)
Lhunbleidd pisze:
I readed and i'm very sad

Pozostańmy może przy polskim języku...
Lhunbleidd pisze:
I mam nadzieje ze nie bedzie to ActionRPG. Tepym rabankom pryncypialnie mowie: nie!

Czytaj uważnie. Dżibril napisał actionRPG, ale nie diablowaty hack&slash. Czy wszystkie gry, które mają tak zbudowaną walkę, że nie da się zasnąć (tak, to jest przytyk do NWN) muszą być od razu tępe? Moim zdaniem postępowy actionRPG, czyli z dużym naciskiem na fabułę a nie bonusy na kolejnych poziomach i miliony potworów, a tak właśnie jest zapowiadany The Witcher, może być grą nie tylko porównywalną, ale lepszą od wszystkich baldursów razem wziętych.

_________________
Lower than the stars
There is nothing to
Stare at


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21.09.2004 @ 13:27:37 
Offline
Murderator

Rejestracja: 23.09.2002 @ 9:18:29
Posty: 10121
Lokalizacja: Warszawa
Lhunbleidd pisze:
Saga nadaje sie do stworzenia swietnego RPG, na pewno porownywalnego z BG2, PT, a moze nawet Fallout.

I mam nadzieje ze nie bedzie to ActionRPG. Tepym rabankom pryncypialnie mowie: nie!

Całkiem mozliwe ale na coś takiego to bym nie liczył, w końcu gier crpg jest od cholery a tylko kilka jest naprawdę świetnych. Uważasz że przekształcenie Sagi na grę jest takie proste? Fani AS'a znają Sagę i ciężko było by ich czymś zaskoczyć a pozostali by pewnie tego nie docenili a znowu tworzenie czegoś co miało by dorównać pomysłom AS'a było by trudne.
Co do tępych rębanek to ty mówisz im nie, może inni lubią sobie pomachać mieczem? Mnie np. zwykle odstresowuje jak mogę porąbać kogoś mieczem, zwłaszcza jak sobie wyobrażam kto to mógłby być. :)

_________________
Paryż ma Wieżę, Londyn ma Tamizę. A my Polacy stoimy pod krzyżem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21.09.2004 @ 13:47:40 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
BanderSnatch pisze:
Takie tezy popiera się numerami stron. Ja nic takiego nie pamiętam. Wszak dzielnemu Kozojedowi nie powiodło się do końca ;)

Op. Wiedzmin, nie mam pod reka, to nie wpisze nr strony, ale to rozmowa Geralta z Veleradem.
BanderSnatch pisze:
Czytaj uważnie. Dżibril napisał actionRPG, ale nie diablowaty hack&slash. Czy wszystkie gry, które mają tak zbudowaną walkę, że nie da się zasnąć (tak, to jest przytyk do NWN) muszą być od razu tępe? Moim zdaniem postępowy actionRPG, czyli z dużym naciskiem na fabułę a nie bonusy na kolejnych poziomach i miliony potworów, a tak właśnie jest zapowiadany The Witcher, może być grą nie tylko porównywalną, ale lepszą od wszystkich baldursów razem wziętych.

Czytam uwaznie. Nadal jestem niespokojny. Wyobraznia podstawia taki oto przebieg rozmowy/questa:
Wiedzmin: Dzien dobry,
Foltest: Witaj. Chce cie wynajac.
Wiedzmin: W czym moge pomoc?
Foltest: Pod lasem jest banda trolli. Zabij je, a dam ci 200 orenow.
Wiedzmin: wroce kiedy wykonam zadanie.
*poczym idziemy pod las, zabijamy 5 trolli, w tym jednego bossa, zabieramy jego glowe i wracamy z poczuciem wykonania skomplikowanej misji za 200 orenow*

Wierzcie mi, ja naprawde chce zeby to bylo arcydzielo, ale jakos nie widze roznicy miedzy Diablo, a "action" RPG. Moze poza ta, ze w Diablo naprawde fajnie sie gralo, czego nie mozna powiedziec o np.: Dungeon Siege...

A wracajac do tematu, nie rozumiem dlaczego nie D&D? Spokojnie da sie nim opisac swiat wiedzmina, a przy mozliwosciach NWN da sie zrobic rozbudowany modul wiedzminski... A o nic innego mi nie chodzi.
Wrzosio pisze:
Całkiem mozliwe ale na coś takiego to bym nie liczył, w końcu gier crpg jest od cholery a tylko kilka jest naprawdę świetnych. Uważasz że przekształcenie Sagi na grę jest takie proste? Fani AS'a znają Sagę i ciężko było by ich czymś zaskoczyć a pozostali by pewnie tego nie docenili a znowu tworzenie czegoś co miało by dorównać pomysłom AS'a było by trudne.
Co do tępych rębanek to ty mówisz im nie, może inni lubią sobie pomachać mieczem? Mnie np. zwykle odstresowuje jak mogę porąbać kogoś mieczem, zwłaszcza jak sobie wyobrażam kto to mógłby być. :)

Ech, ja nie przepadam za wymachiwaniem mieczem, wole fabule. No i czy warto taki potencjal jaki ma saga ladowac do mlocki? No nie wiem. Jestem sceptyczny. Conajmniej...

A co do przeksztalcenia sagi w gre - no pewnie ze to nie jest proste. Wlasnie dlatego tak sie boje o ta gre. Bo jesli bedzie kaszanka, to nawet ja bede rabal mieczem ;) CDP-RS ;P

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Ostatnio zmieniony 21.09.2004 @ 14:00:38 przez Lhunbleidd, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21.09.2004 @ 13:58:39 
Offline
Wiedźmin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 22:50:54
Posty: 726
Lokalizacja: Z lasu, gdzie stoi tabliczka "Beware the Jabberwock!"
Obawę takową mieć Ci wolno, ale widzę tu po prostu płytkie uprzedzenie do aciotn erpegów. Ja ich prawdę rzekłszy też nie lubię, ale wydaje mi się, ze The Witcher będzie mocno odstawał od konwencji.. Z tego, co mi wiadomo, twórcy gry dokładają wszelkich starań, aby Twoje obawy się nie spełniły. Ja osobiście jestem dobrej myśli.
Poczekamy, zobaczymy.

_________________
Lower than the stars
There is nothing to
Stare at


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21.09.2004 @ 18:09:24 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
Lhunbleidd pisze:
w Diablo naprawde fajnie sie gralo, czego nie mozna powiedziec o np.: Dungeon Siege...

Można :-> Mnie się w Dungeon Siege grało nawet przyjemnie - pewnie, drugie Diablo to raczej nie jest, ale i tak całkiem fajna zabawa.

_________________
I'm not dead yet.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group