Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 11:05:45

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20.10.2002 @ 15:15:12 
Offline
Kochanek Vesemira
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2002 @ 16:09:47
Posty: 16427
I dodatkowa płyta z wyciami miszcza na audiotrackach? :P

_________________
Eckstein, Eckstein, alles muss versteckt sein.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Engine
Post: 17.11.2002 @ 15:39:07 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
Ciekaw jestem, jak to będzie z tą grafiką. IMHO wcale nie trzeba kupować engine Quake'a czy innego UT2003. Dwukrotnie już dowiedli tego chłopaki z Croteam (Serious Sam I i II). Wszystko jest kwestią chęci, czasu i braku lenistwa.

SS ma dużo mniejsze wymagania sprzętowe niż taki QIII, a wcale nie jest gorszy graficznie (wiem, wiem: krzywe Beziera; ale za to uszczegóławiania tekstur przy zbliżeniach chłopcy z id nie zrobili - u nich wciąż jest rozmywanie). Ergo: dopracowanie kodu rules!

A grafików mamy w kraju rewelacyjnych! Widzieliście "Katedrę"? Niestety, autor podobno dostał już propozycję pracy od Pixara i pewnie wyjedzie do Stanów :-(((


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 15:59:59 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Alakhai ma rację. Nie ma co pluć na polskich programistów, tak samo jak na polskich filmowców, bo są tam ludzie doświadczeni i utalentowani. Problem polega na tym, że albo nikt nie chce realizować czegoś, co odbiega od powszechnych schematów albo ci ludzie po prostu zwiewają do innych krajów, czemu wcale się nie dziwię, bo też mam na to kiedyś nadzieję.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 17:51:14 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
<i>(...) ci ludzie po prostu zwiewają do innych krajów, czemu wcale się nie dziwię, bo też mam na to kiedyś nadzieję.</i>

Ech, ludzie... Kompletny brak wiary, nadziei i patriotyzmu... ;-)))


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17.11.2002 @ 22:01:54 
Offline
Kochanek Vesemira
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2002 @ 16:09:47
Posty: 16427
To się realizm nazywa :)

_________________
Eckstein, Eckstein, alles muss versteckt sein.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18.11.2002 @ 1:35:52 
Offline
Yarpen Zigrin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.09.2002 @ 20:49:36
Posty: 2406
Lokalizacja: Warszawa
Emigracja to dla mnie coś jak skok na bungee - podziwiam odwagę tych co skaczą, a sama nie mam za grosz ochoty
Obce miast, obcy język, obce pieniądze .. brrrr... zdecydowanie to nie dla mnie.

_________________
<b><i>Magdalaena</i></b>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18.11.2002 @ 4:35:02 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
O, właśnie! ;-)
A propos wyjeżdżania z kraju, gier, móżliwości etc.: o ile wiem, to Operation: Flashpoint robili Czesi, a Serious Sama Chorwaci. Jak widać, we własnym kraju też można...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19.11.2002 @ 23:19:20 
Offline
Adept
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2002 @ 22:29:14
Posty: 383
Lokalizacja: Drzonków
W/g mnie RPGa w stylu BG możnaby łatwiej zrobić w polskich warunkach niż takiego OF. Jeśli ma się pomysły (dialogi, fabuła itp). Grafika nie jest najważniejsza, więc nie trzeba zatrudniać armi amerykanśkich fachowców. Wystarczą umiarkowane (co nie znaczy chałupnicze) środki i dobry pomysł (a z tym nie jestem pewien jak będzie - może sczerbuc będzie układał dialogi? ;)).

_________________
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
Plato

"Who said I was a wise man?"
Big Mac


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20.11.2002 @ 1:20:11 
Offline
BiałyPłomień Tańczący Na Modemach Wrogów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:06:43
Posty: 6856
Lokalizacja: Wzgórek św. Nowotki
A widzieliście listę 'za udział wzięli' wMafii? Niemalże same słowiańsko (czechy i okolice - chyba, nie jestem pewny) brzmiące nazwiska, tylko kilka niemieckich. A Mortyr jest be. Nie lubię gdy wrogowie pojawiają się nagle w pusteym pokoju, z którego właśnie wychodzę. Choć engine, owszem jest OK.

_________________
The infection has been removed
The soul of this machine has improved


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.11.2002 @ 0:52:29 
Offline
The One and Only
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.09.2002 @ 0:30:50
Posty: 5820
Lokalizacja: National Nitpicking Center
<i>W/g mnie RPGa w stylu BG możnaby łatwiej zrobić w polskich warunkach niż takiego OF. Jeśli ma się pomysły (dialogi, fabuła itp). Grafika nie jest najważniejsza, więc nie trzeba zatrudniać armi amerykanśkich fachowców. Wystarczą umiarkowane (co nie znaczy chałupnicze) środki i dobry pomysł (a z tym nie jestem pewien jak będzie - może sczerbuc będzie układał dialogi? ;)).</i>

Hmmm... Nie wiem, czy zauważyłeś, ale czasy engine'u Infinity z BG to już przeszłość. Dzisiejsze RPG są w pełnym 3D i wyglądają raczej jak Morrowid czy Neverwinter Nights, a zrobienie takiej grafy jak w wyżej wymienionych to już nie w kij dmuchał.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22.11.2002 @ 13:47:27 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Nie rozumiem tego powszechnego pędu "ładniejsza grafika, ładniejsza grafika!" Po pierwsze daje to porządnego kopa sprzętowi (ja wbrew pozorom nie siedzę przy pentium IV obładowanym dopalaczami na 20 gb ramu) a po drugie w szale "śliczniejsze kwiatuszki zrób na tej bransoletce przechodzącej obok sklepu kobiety, Jack" cierpią scenariusz, dialogi, engine i grywalność. Wolę gry bez szałowej grafiki, ale mające to coś.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23.11.2002 @ 0:47:28 
Offline
Próba Traw
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.10.2002 @ 0:12:32
Posty: 60
Lokalizacja: Koszalin
<i>Nie rozumiem tego powszechnego pędu "ładniejsza grafika, ładniejsza grafika!" Po pierwsze daje to porządnego kopa sprzętowi (ja wbrew pozorom nie siedzę przy pentium IV obładowanym dopalaczami na 20 gb ramu) a po drugie w szale "śliczniejsze kwiatuszki zrób na tej bransoletce przechodzącej obok sklepu kobiety, Jack" cierpią scenariusz, dialogi, engine i grywalność. Wolę gry bez szałowej grafiki, ale mające to coś.</i>

Coś w tym jest, chociaż oczywiście osobne "sztaby" odpowiadają za grafikę i scenariusz, więc teoretycznie graficy powinni skupić się na swoich "kwiatuszkach" a "pisarze" na scenariuszu, dialogach, itp. Czyżby w branży gier brakowało utalentowanych pisarzy?

_________________
> < ,-----.
(-)(-)) oO !!? |
~ \ `----´
_/ __|
|


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23.11.2002 @ 2:12:27 
Offline
Dijkstra

Rejestracja: 20.09.2002 @ 16:21:55
Posty: 7950
Lokalizacja: Łódź
Większość gier jest robionych pod publikę amerykańską, a tam, nie oszukujmy się, te efekty bardziej się liczą niż fabuła - oni już niejedno widzieli i oczekują przede wszystkim pięknej oprawy, za to bardziej gładko przełkną bzdety fabularne, które bardziej denerwują Europejczyków. My z kolei jesteśmy bardziej wymagający wobec scenariuszy, a mniej wobec fajerwerków wizualnych. Może to i stereotyp, ale chyba coś w tym jest - widziałam sporo gier ładnych, ale bez klimatu, totalnie bez klimatu.

_________________
You stay away from my boy's pants or I'll hang ya from my Jolly Roger, ya Jezebel!
Elaine Marley-Threepwood


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24.11.2002 @ 22:24:20 
Offline
Dziecko-niespodzianka

Rejestracja: 23.11.2002 @ 22:17:08
Posty: 8
<i>My z kolei jesteśmy bardziej wymagający wobec scenariuszy, a mniej wobec fajerwerków wizualnych. Może to i stereotyp</i>

to chyba prawda ja zawsze najpierw patrze na grywalnosc, scenariusz.
Grafika nie jest najwazniejsza rzecza w grze.

pytanie tylko czy gra bedzie hitem czy powtorzy los filmu i serialu??

moze polscy programisci postaraja sie i odwalom kawal solidnej roboty (kiedys polakom udalo sie zrobic cos calkiem calkiem na rynku gier)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25.11.2002 @ 2:23:56 
Offline
BiałyPłomień Tańczący Na Modemach Wrogów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2002 @ 18:06:43
Posty: 6856
Lokalizacja: Wzgórek św. Nowotki
A udało się i owszem. Strzelanka 'Fire Fight', robiona przez Polaków dla jakiegoś zachodniego studia zgarnęła nagrodę na nie pomnę jakich tagrach. Tak samo, jak przygodówka 'Reah', która u nas za bardzo się nie przyjęła. Zamieszał na zachodzie 'Gorky 17', tam wydany jako 'Odium'. W sumie, to dobrze, że gracze przestali obniżać poprzeczkę w opiniach 'bo to wiesz, to polskie'. Wydaje mi się, że tworzeniegier dopiero startuje w wydaniu polskim, pod flagą polskiej firmy. Jaskółką jest powstanie CD-Projekt Red Studio, widocznie dystrybutor zarobił na sprzedaży gier i zaczyna wydawać własne. I bardzo dobrze. A jak im Wieśman wyjdzie - zobaczymy. Tylko czemu tak mało danych? :)

_________________
The infection has been removed
The soul of this machine has improved


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group