Lioness pisze:
Proszę podać wszystkie znaki wiedźmińskie jakimi się posługuje Geralt
(nie pogardzę , krótką ich charakterystyką).
[*]Aard - w SM oznacza "górny", "góra". Pchnięcie telekinetyczne - może działać zarówno dłuższy czas (kilkanaście sekund podczas walki ze strzygą), jak i krótszy, jako pojedyncze pchnięcie (wszystkie inne pojawienia, a także gry)
[*]Heliotrop - bariera absorbująca uderzenia obiektów fizycznych (murek w "Ziarnie prawdy", skoczliwy wigilozaur w "Sezonie burz"), a także przed czarami ofensywnymi (zaklęcie Yenny w "Ostatnim życzeniu")
[*]Quen - nazwa pojawia się jedynie w "Ziarnie prawdy" (tzn., jak na razie, jestem dopiero w połowie "Sezonu"). Wiedźmin chciał się nim ochronić przed falą dźwiękową Bruxy. Możliwe, iż to ten sam Znak, pojawiający się w "Mniejszym źle" (ochronił Geralta przed ukamieniowaniem) czy w "Kwestii ceny" (chronił przed krzykiem Pavetty)
[*]Igni - służył do przepalania więzów, lutowania kociołków. W grach miotacz ognia.
[*]Aksji - Znak używany do wywierania wpływów na psychikę. Geralt użył go na Płotce w "Ziarnie prawdy" i na sobie w "Wieży jaskółki". Możliwe, iż to ten sam Znak, którym omamił strażników miejskich w karczmie "Pod lisem" w opowiadaniu "Wiedźmin".
[*]Yrden - Znak IMHO odstraszający potwory, dzięki któremu strzyga bała się podejść do sarkofagu. Może być jednak interpretowany różnie - na ZONIE był barierą uniemożliwiającą otwarcie czegoś, w Grze Wyobraźni wytwarzał barierę, której nikt nie mógł przekroczyć, w "Wiedźminie 1" był zadającym obrażenia Znakiem-pułapką, w "Wiedźminie 2" służył jako Znak unieruchamiający przeciwnika. Co zupełnie skopało mechanikę gry...
[*]Somne - ot, usypia.