Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 27.04.2024 @ 23:30:40

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24.10.2007 @ 18:58:53 
W?a?nie kurier dowióz? paczuszk? :-)

W paczuszce gra, materia?y z tworzenia gry, p?ytka z muzyk?, instrukcja,
poradnik, opowiadanie 'Wied?min' i solidnie wygl?daj?cy T-shirt
Reszt? wydania kolekcjonerskiego (medalion, karcianka i plakat) dostan?
pó?niej, bo wedle CD-Pojectu podwykonawca im si? spó?ni?...

No to bior? si? do instalacji i gry...

Wieczorkiem pierwsze wra?enia...

Pozdrawiam
--
Vava
Wawrzyniec ?urowski
Victoria vale, et ubique es, suaviter sternutas


Na górę
  
 
Post: 24.10.2007 @ 23:19:55 
On Wed, 24 Oct 2007 18:58:05 +0200, Vava <vava@plusnet.pl> wrote:

;-)

> W?a?nie kurier dowióz? paczuszk? :-)
>
> W paczuszce gra, materia?y z tworzenia gry, p?ytka z muzyk?, instrukcja,
> poradnik, opowiadanie 'Wied?min' i solidnie wygl?daj?cy T-shirt
> Reszt? wydania kolekcjonerskiego (medalion, karcianka i plakat) dostan?
> pó?niej, bo wedle CD-Pojectu podwykonawca im si? spó?ni?...
>
> No to bior? si? do instalacji i gry...
>
> Wieczorkiem pierwsze wra?enia...

No to pierwszy epizod (Kaer Morhen) za mn?, wi?c i pierwsze wra?enia ;-)
Spoilery niewielkie, raczej nie powinny nikomu zepsu? zabawy.

Wszystko poni?ej to moje osobiste wra?enia, zale?ne od bardzo osobistych
podoba? i przyzwyczaje? z innych gier ;-)

Niestety, nie uda?o mi si? odpali? gierki pod Cedeg? (co dziwne, bo NWN II
dzia?a bez problemu, a Wied?min przeca dzia?a na tym samym enginie - wiem,
?e zmodyfikowanym, ale szkodza, ?e w sposób psuj?cy przeno?no?? ;-)). Mo?e
jak gra zdob?dzie uznanie na zachodzie, to i znajd? si? sposoby, na razie
zosta?em zmuszony odkurzy? zapomnian? partycja windowsow? :-(

Filmik na starcik zacny - poszerzony teaser Bagi?skiego ze strzyg? w roli
g?ownej.

Niestety, potem ma?y zgrzyt - wszystkie cut-scenki s? robione na engine
gry...
... ale na nisko ustawionych detalach...
Troch? to bez sensu - jestem przyzwyczajony, ?e jak si? pojawia
przerywnik, to jako?? si? poprawia w stosunku do gry, a tu odwrotnie.
A sprz?t mo?e i by? wypasiony jak go kupowa?em, ale to by?o pó?ora roku
temu ;-)
No i przeca przy przerywnikach mogli by jaki? preprocessing w??czy?, by
szczegó?y by?y jak z lepszej karty graficznej ;-)
A spadek jako?ci jest du?y - brak antyaliasingu, filtrowania
anizotropowego, autocieniowania... Widoczna mniejsza ilo?? trójk?tów i
mniejsze tekstury... Cut-scenki wygl?daj? jak grafika Gothic I (np.
?a?cuchy sk?adaj?ce si? z dwuwymiarowych ogniw).

Sama grafika gry jest do?? dobra, cho? nie powala. Przynajmniej w
porównaniu z Bioshockiem, bo jak chodzi o cRPG, to Gothic III, czy
Oblivion jest podobny. A Loki zostaje w tyle ;-)
Ma?y zgrzyt - czasem na u?amek sekundy znika mg?a... Podobny efekt mia?em
sto lat temu na MoH:AA, ale patch na to zaradzi?.

D?wi?k - muzyka OK, nie narzuca si?, nie nudzi si?. Dostosowana do
wydarze?. Muzyka z pogrzebu Leo jest wyra?nie inspirowana muzyk? z
pogrzebu ojca i brata Williama Wallace'a z Bravehearta ;-)
Mam problem z elementami mówionymi. G?osom postaci ci?gle si? zmnienia
g?o?no?? d?wi?ku. Od zupe?niego wyciszenia, po maksymalnie nag?o?nienie.
Ale to nie jedyna gra, z któr? tak mam (w S.T.A.L.K.E.Rze jest jeszcze
gorzej). Zdaje si?, ?e która? metod DirectSound ?rednio dzia?a, gdy uk?ad
Realtec 8.1 jest pod??czony pod zwyk?e stereo...

Sterowanie - moje ulubione w grach tego typu (Gothic, TES), czyli zza
pleców tutaj jest niedopracowane i ma?o wygodne. Mimo innych upodoba?
musia?em si? przerzuci? na diablowy rzut izometryczny. Kamera z automatu
chodzi lepiej ni? w starych Tomb Riderach, ale nie wiele... Mo?na tu
jeszcze popracowa? - nawet pierwszy Dungeon Siege by? pod tym wzgl?dem
lepszy. Za to lepiej ni? w grze Loki. Kamera ci?gle si? spó?nia. Owszem
mo?na 'poprawi?' jej ruch myszk?, ale ma?o to wygodne podczas walki.
W opcjach s? jakie? opcje dotycz?ce kamery, jeszcze ich nie rozgryz?em,
mo?e tutaj tkwi rozwi?zanie - na razie pisz? o domy?lnych ustawieniach.

No i gra ;-)
Interfejs w miar? wygodny, da si? przyzwyczai?.
Jak dla mnie za ma?o interakcji w trakcie walki. Wi?cej niz w Oblivionie,
ale mniej ni? w moim zdaniem najepszeym pod tym wzgl?dem Gothicu II (gdzie
strategi? walki mo?na by?o mimo s?abemu wyszkoleniu postaci walczy? z
silniejszymi). Tutaj tylko si? klika na przeciwniku, jak w Diablo, tyle,
?e dochodz? combosy jak si? kliknie w odpowiednim (podpowiedzianym)
momencie i wybór stylu.

Obiecanej wielow?tkowo?ci i nieliniowo?ci w pierwszym akcie nie
dostrzeg?em. Fabu?a idzie tutaj do bólu liniowo (mo?e dalej b?dzie
lepiej). Jest tylko jedno rozwidlenie - mo?emy wybra?, czy pomagamy Triss
(walka ze s?abym bossem), czy zabijamy przeraz? (zadano jak w Tomb Riderze
- musimy wydoby? d?wi?k z kilku kocio?ków ze smo?? a potem dobi? insekta).
Niezale?nie co wybierzemy, dalszy ci?g b?dzie prawie identyczny, wi?c w
rzy? sobie mog? tak? nieliniowo?? wsadzi? ;-) Powinni sie uda? do twórców
Fallouta na lekcj? w tym temacie ;-)

Cut-scenek troszk? za du?o i za s? d?ugie. ko?czy si? jedna - klikam by
pój?? w stron? celu, to od razu pojawia si? druga.
Przez to tym bardzie traci si? poczucie udzia?u w grze, a ja przynajmniej
mam uczucie, jakbym ogl?da? film, w którym mam niewielk? mo?lio?? wp?ywu
na to, co si? dzieje (a konkretniej - przynajmniej w tym pierwszym akcie
mam wra?enie, ?e jedyne na co mam wp?yw, to na wygl?d scen walki).

Klimat - fajny, pierwsza poch?dó?ka (element terapii ;-)) przydarza si?
do?? szybko, niestety, bez szczegó?ów :-(
W dialogach cz?ste zapo?yczenia z ASa (bandyta Magister gadaj?cy jak
Profesor, wspomnienie o p?acz?cych czarodziejkach), jak i w?asne, ale
utrzymane w klimacie dodatki (jak podpytacie Eksela o to, czemu nie
wpu?cili Triss do laboratorium, to us?yszycie przypowie?? o gnomie
Alfredzie Noblu, któren wynalaz? rzecz wielce przydatn? w górnictwie, ale
gro?n? w innych zastosowaniach) ;-)

Co do zgodno?ci z sag? - akcja dzieje si? 5 lat po Wielkiej Wojnie, Geralt
jakim? cudem prze?y? wid?y, ale prawie wszystko zapomnia?.
Za zdziwie? - instrukcja wspomina o inteligentnej rasie (obok ludzi, elfów
i krasnoludów) vodynoi - nie wiem co to, pewnie si? dowiem.

Triss ma dekolt... G??boki dekolt. Ja wiem, ?e od Sodden par? lat min??o,
ale ona przeca mia?a ju? nigdy nie za?o?y? wydekoltowanej sukni. A
zawarto?? dekoltu nie wygl?da na iluzj? ;-)

Dobra, z powrotem si? przelogowywuje na winzgroz? i id? zwiedza? Wyzim? ;-)

Pozdrawiam
--
Vava
Wawrzyniec ?urowski
Victoria vale, et ubique es, suaviter sternutas


Na górę
  
 
Post: 24.10.2007 @ 23:31:46 
On Wed, 24 Oct 2007, Vava wrote:

> Za zdziwie? - instrukcja wspomina o inteligentnej rasie (obok ludzi, elfów
> i krasnoludów) vodynoi - nie wiem co to, pewnie si? dowiem.
My?l?, ?e to ci z Troch? po?wi?cenia .

--
Szymon Sokó? (SS316-RIPE) -- Network Manager B
Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O
http://home.agh.edu.pl/szymon/ PGP key id: RSA: 0x2ABE016B, DSS: 0xF9289982 F
Free speech includes the right not to listen, if not interested -- Heinlein H


Na górę
  
 
Post: 24.10.2007 @ 23:49:04 
On Wed, 24 Oct 2007 23:31:41 +0200, Szymon Sokol <szymon@uci.agh.edu.pl>
wrote:

>> Za zdziwie? - instrukcja wspomina o inteligentnej rasie (obok ludzi,
>> elfów
>> i krasnoludów) vodynoi - nie wiem co to, pewnie si? dowiem.
> My?l?, ?e to ci z Troch? po?wi?cenia .

Mo?e, instrukcja nic wi?cej o tym nie mówi, z poradnika na razie tylko
spis tre?ci przejrza?em.
Co? wodnego jest w czwartym akcie, mo?e si? cosik wyja?ni ;-)


Pozdrawiam
--
Vava
Wawrzyniec ?urowski
Victoria vale, et ubique es, suaviter sternutas


Na górę
  
 
Post: 25.10.2007 @ 0:17:47 
Szymon Sokol wrote:

>> Za zdziwie? - instrukcja wspomina o inteligentnej rasie (obok ludzi,
>> elfów i krasnoludów) vodynoi - nie wiem co to, pewnie si? dowiem.
>
> My?l?, ?e to ci z Troch? po?wi?cenia .

Zapewne tak, chocia? nazwa mocno przypomina mi Dworzec Perdido Miéville'a
(tam byli vodyanoi, te? silnie zwi?zani z wod?).

--
Life is like a cigarette. Smoke it to the butt.
Harvie Krumpet


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group