Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 28.03.2024 @ 10:52:08

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27.02.2004 @ 12:31:58 
Offline
Dijkstra
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.09.2002 @ 12:19:06
Posty: 8591
Lokalizacja: Ultima Thule
Nie wiem jak to jest u was, ale na mnie książki z etykietką "świat Władcy Pierścieni 300 lat później", "preludium do Diuny", "dalsze losy bohaterów Przeminęło z Wiatrem", czy "czwarta część Trylogii" (nie mówiąc już o wszelakich Conanach i adaptacjach sesji RPG) działają jak palec włożony do gardła. Nie mam doświadczenia z tego typu twórczością (chociaż może kiedyś sięgnę w celach poznawczych), jednak już psychicznie mnie odrzuca. Z całą pewnością niemożliwe jest, by czyjaś kontynuacja przerosła oryginał; śmiem też wątpić w "dorównywanie". A gdyby nawet urodził się genialny podrabiacz, któremu udałby się stworzyć nową Drużynę Pierścienia i poprowadzić ją przez piaski Arrakis do zwycięstwa nad tataro - tureckimi zastępami... to po co? Zapisani już w historii literatury autorzy stworzyli już swoje pomniki trwalsze niż ze spiżu. Jaki sens w burzeniu tych pomników lub dokładaniu własnych cegiełek? Jestem temu przeciwna mimo niedosytu płynącego po każdym kolejnym przeczytaniu ulubionej książki (dlaczego to takie krótkie?). A wy?

_________________
Święte Gramatyko i Ortografio, módlcie się za nami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27.02.2004 @ 13:39:10 
Offline
Zmiany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2003 @ 15:28:31
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
Na ogół robione są kontynuacje powieści o dużej wartości literackiej. Innemu autorowi trudno jest dorównać pierwowzorowi. Większości kontynuacji nie czytałam, więc trudno mi uogólniać. Mogę jedynie powiedzieć o filmach, że taki np. Port Lotniczy 20 (przykład fikcyjny) nie zachęca do oglądania.