Wieża Błaznów

Dyskusje na tematy związane z Andrzejem Sapkowskim (i wiele innych)
Dzisiaj jest 29.04.2024 @ 1:13:45

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 55  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06.01.2012 @ 17:10:08 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
Hagar pisze:
Z tą ekonomią to też jest różnie. W teorii automat pali więcej, ale wyliczenia oparte są na tym, że w porównywanym manualu biegi zmieniane są w momencie optymalnym, a w rzeczywistości bywa różnie. W efekcie manual pali w zależności od temperamentu kierowcy, co raczej rzadko znaczy "mniej niż automat".
Szczególnie, ze np taki 2.0 TDCI sam zaprasza do przyciśnięcia. W każdym razie na automacie nie ruszymy z 3000 obrotów, co nie? A na manualu owszem, możemy ;)

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 1:04:36 
Offline
Babka Yarpena Zigrina
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2009 @ 14:25:43
Posty: 2556
Hagar pisze:
Z tą ekonomią to też jest różnie. W teorii automat pali więcej, ale wyliczenia oparte są na tym, że w porównywanym manualu biegi zmieniane są w momencie optymalnym, a w rzeczywistości bywa różnie. W efekcie manual pali w zależności od temperamentu kierowcy, co raczej rzadko znaczy "mniej niż automat".

Ja tam nie chcę się wdawać w politykę, ale od nacisków - na gaz - to wszystko zależy - bezpieczeństwo, ekonomia, zużycie elementów itp. Ale dobry kierowca wie, że bieg można zmienić przy 2 tyś. obrotów, następnie delikatnie naciskając na gaz rozpędzić maszynę do kolejnych 2 tyś obr. i generalnie można jeździć 50 km/h na piątym biegu - eco driving już cytowałem. Pokaż mi automat, który przy 50 km/h robi to na najwyższym możliwym przełożeniu.

_________________
KEEP CALM AND CALL BATMAN
Karma istnieje... i ma się zajebiście dobrze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 1:27:37 
Offline
Dziad Rogaty
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2002 @ 16:29:00
Posty: 19480
Lokalizacja: Wyspa
Po czym przy zmianie świateł lub wyprzedzaniu ten sam kierowca da "po garach" i wszystkie oszczędności z eco-drivingu szlag trafi ;) Po prostu wszystko zależy od kierowcy, ten oszczędny, czy faktycznie trzymający się eco-drivingu faktycznie może spalić mniej, ale ilu takich jest? I ile mniej spali? Litr na 100 km? Po mieście OK, na trasie na pewno nie.

_________________
Hagar skończył się na Kill 'Em All


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 1:52:40 
Offline
Babka Yarpena Zigrina
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2009 @ 14:25:43
Posty: 2556
Hagar pisze:
...przy zmianie świateł...

Nie zwalniam na światłach, nawet na czerownym ;P
Hagar pisze:
...wyprzedzaniu...

W mieście raczej nie wyprzedzam, a na trasie nauczyłem się wyprzedzać na najwyższym biegu i nie wpływa to na ekonomię, o czym przekonałem się wielokrotnie :)
Hagar pisze:
ten sam kierowca da "po garach"

Nie jestem "tym samym kierowcą", a po garach daję tylko w ostateczności, naprawdę.
Hagar pisze:
Po prostu wszystko zależy od kierowcy, ten oszczędny, czy faktycznie trzymający się eco-drivingu faktycznie może spalić mniej, ale ilu takich jest? I ile mniej spali? Litr na 100 km? Po mieście OK, na trasie na pewno nie.
Po czym przy zmianie świateł lub wyprzedzaniu ten sam kierowca da "po garach" i wszystkie oszczędności z eco-drivingu szlag trafi ;) Po prostu wszystko zależy od kierowcy, ten oszczędny, czy faktycznie trzymający się eco-drivingu faktycznie może spalić mniej, ale ilu takich jest? I ile mniej spali? Litr na 100 km? Po mieście OK, na trasie na pewno nie.

Dzięki szkole eco nauczyłem się zaoszczędzać jakieś 2-3 litry na setkę w mieście, co w skali miesiąca daje mi jakieś 10-15 litrów, co przy dzisiejszych cenach paliwa ma dla mnie duże znaczenie - i lał pies ekologię w tym momencie ;) Zgadzam się z Tobą w kwestii tego, że wiele zależy od kierowcy, choć IMHO ekonomicznymi kierowcami są ci, którzy jeżdżą starymi złomami ;P

_________________
KEEP CALM AND CALL BATMAN
Karma istnieje... i ma się zajebiście dobrze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 2:03:07 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
A wystarczy kupić Priusa. ;)))))

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 10:57:05 
Offline
Feldmarszałek Duda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.01.2005 @ 16:52:42
Posty: 4469
Lokalizacja: Lublin
EinsteinX pisze:
JAle dobry kierowca wie, że bieg można zmienić przy 2 tyś. obrotów, następnie delikatnie naciskając na gaz rozpędzić maszynę do kolejnych 2 tyś obr. i generalnie można jeździć 50 km/h na piątym biegu - eco driving już cytowałem.

I Ty tak jeździsz?

_________________
"Max jest pijący, lubi rajdy samochodowe i ma polar z teleportem do browaru"
"A morał tej historii mógłby być taki: mimo że cukrowe to jednak buraki"
Nie jestem dobrym człowiekiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 11:07:25 
Offline
Dziad Rogaty
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2002 @ 16:29:00
Posty: 19480
Lokalizacja: Wyspa
Prius wcale tak mało nie pali, czasem wręcz dużo więcej niż zwykły samochód. Obecnie najbardziej ekonomiczne są chyba nowoczesne turbodiesle o małej pojemności. Np. o pojemności 1,2 - 1,4 - kiedyś nie do pomyślenia, a dziś nic nadzwyczajnego.

Max Payne pisze:
EinsteinX pisze:
JAle dobry kierowca wie, że bieg można zmienić przy 2 tyś. obrotów, następnie delikatnie naciskając na gaz rozpędzić maszynę do kolejnych 2 tyś obr. i generalnie można jeździć 50 km/h na piątym biegu - eco driving już cytowałem.

I Ty tak jeździsz?


No właśnie - Diesla rozkręcasz do 4 tys obrotów? Toż to masakra dla silnika!

_________________
Hagar skończył się na Kill 'Em All


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 11:16:44 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
Powiem tak: przez dłuższy okres jeździłem w podobny sposób (max. obotów 2000), spalanie (90% w mieście) spadło mi do 7,5 l/100km. Teraz stosuję te zasady tylko przy pierwszych minutach od startu (lub dłużej jeśli jet zimno) i mam spalanie stabilne na 8,3 l. A jeżdżę "dynamicznie" ;)

Prius wg użytkowników na trasie bierze ok. 4,8-5 l/100. Mój 2.0 TDCI łyknął mi 5,6 w drodze nad morze :D A 1.9 TDI łykał chyba jeszcze mniej. I nie musiałem z przedłużaczem jeździć.

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07.01.2012 @ 12:53:52 
Offline
The Walking Ted
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2004 @ 17:51:33
Posty: 14706
Ech, dałem za ma małe emoty do tego Priusa - następnym razem walnę czcionkę ~60. :))))

_________________
May the force be equal mass times acceleration.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08.01.2012 @ 2:02:03 
Offline
Wiecznie pijane medium płci żeńskiej
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.10.2002 @ 12:15:23
Posty: 10466
Lokalizacja: BSG75
Hagar pisze:
Max Payne pisze:
EinsteinX pisze:
JAle dobry kierowca wie, że bieg można zmienić przy 2 tyś. obrotów, następnie delikatnie naciskając na gaz rozpędzić maszynę do kolejnych 2 tyś obr. i generalnie można jeździć 50 km/h na piątym biegu - eco driving już cytowałem.

I Ty tak jeździsz?

No właśnie - Diesla rozkręcasz do 4 tys obrotów? Toż to masakra dla silnika!

Hagarze, jakie 4000 obrotów? Einowi chodziło o to, że jedzie np. na "3", osiąga 2000- zmienia na "4", obroty spadają, lekko podciąga znów do 2000, zmienia na "5".
I to jest słuszna koncepcja, nowoczesnym dieselem tak się powinno jeździć, jeśli komuś zależy na oszczędności. Nawet, jeśli straci to pod światłami.

_________________
Nie był zwyczajnie leniwy. Zwyczajne lenistwo to po prostu niechęć do wysiłku. Minął ten etap już dawno, przemknął po pospolitym nieróbstwie i przeszedł na przeciwną stronę. Więcej kosztowało go unikanie wysiłku, niż innych ciężka praca.
Prawda ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08.01.2012 @ 18:31:56 
Offline
Babka Yarpena Zigrina
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2009 @ 14:25:43
Posty: 2556
Dziękuję, Chemiku, wyręczyłeś mnie.
Chodzi o to, że nie przekraczam 2-2,5 tyś obrotów, jadąc na danym biegu, a zmieniam - przyśpieszam - do 2,5 tyś max. i zmieniam na wyższy, no chyba, że muszę "dać po garach" ;P Takich sytuacji staram się unikać na dystansach krótszych, niż 100 km, bo i tak w takim przypadku pośpiech mija się z celem. Co najwyżej można zyskać 5-10 minut, no chyba, że ma się wyścigówkę, ale życie nie jest warte takiego ryzyka ;P
A 5-10 minut nie robi mi większej różnicy na takim dystansie...

_________________
KEEP CALM AND CALL BATMAN
Karma istnieje... i ma się zajebiście dobrze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08.01.2012 @ 21:47:58 
Offline
Dziad Rogaty
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2002 @ 16:29:00
Posty: 19480
Lokalizacja: Wyspa
2 - 2,5 tys. przy benzynie czy dieslu? Bo przy Dieslu to chyba nic nadzwyczajnego? Sam rzadko kiedy inaczej jeżdżę.

_________________
Hagar skończył się na Kill 'Em All


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09.01.2012 @ 10:18:19 
Offline
Feldmarszałek Duda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.01.2005 @ 16:52:42
Posty: 4469
Lokalizacja: Lublin
Nie wyobrażam sobie takiej jaz moim samochodem (2.0 benzyna). Biegi zmieniam przy 4-5 tyś obrotów.

_________________
"Max jest pijący, lubi rajdy samochodowe i ma polar z teleportem do browaru"
"A morał tej historii mógłby być taki: mimo że cukrowe to jednak buraki"
Nie jestem dobrym człowiekiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09.01.2012 @ 10:35:55 
Offline
Babka Yarpena Zigrina
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2009 @ 14:25:43
Posty: 2556
Hagar pisze:
2 - 2,5 tys. przy benzynie czy dieslu? Bo przy Dieslu to chyba nic nadzwyczajnego? Sam rzadko kiedy inaczej jeżdżę.

Benzynka pojemność 1.6 z gazem ;P

_________________
KEEP CALM AND CALL BATMAN
Karma istnieje... i ma się zajebiście dobrze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09.01.2012 @ 10:39:50 
Offline
Villentretenmerth
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.08.2004 @ 23:26:02
Posty: 5236
Lokalizacja: Konin
Max Payne pisze:
Nie wyobrażam sobie takiej jaz moim samochodem (2.0 benzyna). Biegi zmieniam przy 4-5 tyś obrotów.
To chyba trochę wyje?

_________________
Pomyślcie tylko. Bycie ateistą w depresji jest przesrane: nie ma po co żyć, nie ma po co umierać. ;/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 55  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group