Faktycznie, czytam teraz moją wypowiedź i była ona... daleka od wyważonej.
Co do mapy, istnieję kilka. Ale w każdej udało się znaleźć kilka błędów. Z tego co wiem, żadna z dotychczasowych map nie była w pełni poprawna (pomijając sprzeczności pochodzące od samego Sapka) i jednocześnie wykonana godnie, na odpowiednim poziomie artystycznym. To jest naszym celem i może się uda ;)
Wbrew pozorom thewitcher.com nie skupia się wyłącznie na grze. Choć do charakteru tego forum jest jej daleko, owszem.
Vramin pisze:
KrzysztofKamil pisze:
Niestety całe forum i serwis stoją w miejscu od lat.
Zgadza się. Założyciele serwisu nie maja czasu na to, by go rozwijać. Praca, życie rodzinne, takie rzeczy.
KrzysztofKamil pisze:
A pewnego dnia domena sapkowski.pl pójdzie na sprzedaż.
Już kilka lat temu założyciel Zony zastanawiał się nad sprzedażą domeny komuś, kto ma czas by pracować nad serwisem. Na razie jednak jest jak jest i spotykają się tu fani zainteresowani bardziej twórczością literacką, niż grą komputerową.
A gdyby ktoś chciał popracować nad rozwojem strony społecznie... hmm... nie, raczej ciężko byłoby przekonać właścicieli strony, że znalazł się ktoś taki i odstąpiliby domenę za niewygórowaną kwotę. Szkoda ;/ Serwisowi mogłoby nawet przeniesienie na nowocześniejszy, gotowy silnik jak np. Joomla. I poprawienie nawigacji na stronie głównej. A gdyby cała strona miałby pozostać na wieki w obecnej postaci, to nawet parę drobnych, kosmetycznych poprawek mogłoby znacznie poprawić ogólne wrażenie. Jak choćby poprawienie nagłówka.
Kkkara pisze:
KrzysztofKamil, kilka uwag ode mnie - do Ciebie i do ogółu ;-)
Co do reszty - skórki, zabawy stroną, modowanie itp. - fora " komputerowe" skupiają więcej ludzi którzy bawią sie w takie rzeczy, lubia to i chca spróbować. U nas, uwierz mi, znalazłbyć może z 15 osób które mają jakiekolwiek pojęcie o tym, jak od strony technicznej uatrakcyjniać stronę i forum :-) Stąd i mniejsze zaangażowanie w zmiany.
Paradoksalnie na forach "komputerowych" również nielekko jest znaleźć kogoś, kto solidnie wykonałby taką robotę za friko. A większość spotykanych tam "webmasterów" to dzieci Neo. Ostatnio podjąłem się wykonania nowego serwisu dla zespołu, który tworzy własną, niezależną grę. A do tej pory próbowali tworzyć swój serwis metodami, które były aktualne wiele lat temu...
Nie potrzebujecie "fullwypaśnego" serwisu, żadnych bajerów - Do tworzenia strony technicznej serwisu wystarczyłaby dosłownie jedna osoba. Musiałyby tylko poświęcać nieco swojego czasu przez kilka tygodni na podstawowe zmiany. Plus osoby, które znają to miejsce na wylot - opiniowałyby i zatwierdzały propozycje zmian w funkcjonalności wyglądzie strony.
Ala pisze:
emiella pisze:
Po przemyśleniu - może rzeczywiście nieco się rozreklamować? Co prawda ja zawsze obawiałam się, że im więcej reklamy, tym więcej typowo maturalnych forumowiczów się pojawi, ale skoro twierdzicie, że aż tak trudno tu trafić? Z drugiej strony, Wikipedia kieruje na Zonę, jako na oficjalną stronę pisarza. Więc aż tak źle nie jest, a pozycjonowanie na google, jak pamiętam z pracy, to żmudne zajęcie. Może jednak znajdzie się ktoś, kto się tym zajmie?
Pozycjonowanie? Wiecie, że podstawowym elementem pozycjonowania jest wpisanie najczęściej na witrynie. Google zapisuje kopie stron na dysku i wyszukuje w nich szukane słowa. Im więcej wystąpień danego słowa, tym strona powędruje wyżej. Do tego, jeśli wpiszecie więcej niż jedno słowo w Google, to system sprawdza odległość między tymi słowami na stronie. Do tego dochodzi jeszcze ranking serwisu, linki do sapkowski.pl na pewno znajdują się na wielu uznanych serwisach (co jest podstawą ratingu) i istnieje od lat.
Pozycjonowanie tutaj sprowadza się pytania: "Jakich słów, wyrażeń mogą szukać osób, które chcielibyśmy ściągnąć do nas?"
Te słowa i wyrażenia wpisuje się w pole Keywords pliku Index strony. Na sapkowski.pl te słowa to "sapkowski,andrzej,wiedzmin,geralt,sapek,narrenturm" Co oznacza, że gdybyście wpisali słowo "wiedźmin" lub "witcher" w wyszukiwarce, która sprawdza tylko słowo kluczowe, to ta strona w ogóle nie znalazła by się w wynikach wyszukiwaniach.
Znacznie bardziej czasochłonne jest budowanie treści serwisu według pewnego określonego serwisu. I szczegółowa analiza ruchu sieciowego, w której ważne jest obserwowanie jak użytkownicy reagują na określone czynności, z jakich miejsc przechodzą do sapkowski.pl etc.