Idealna gra? Na pewno RPG. Fabuła powinna zawierać główny wątek, jednak nie powinien on się "kręcić" tylko wokół gracza. (przynajmniej byśmy nie odnosili takiego wrażenia). Wystarczy by gracz był "w cieniu" i by to nie tylko on wykonywał całą brudną robotę (np: gracz robił by zadania prostsze, gdy inna postać\postacie - NPC - wykonywał\li by zadania "większej wagi". Dobrze byłoby, gdyby można było wybierać między dwiema stronami (ale nie dobrem-złem, świat powinien być pełen "moralnych szarości"). Z pewnością powinno być kilka gildii, i spora liczba misji dla każdej z nich (w ty zadania cyklicznie się powtarzające, np ochrona karawany, czyszczenie podziem\kanałów z plugastwa itp.). Dodatkowo zadania od zwykłych obywateli (błahe lub poważne) i zadania ukryte (rozpoczynające się od znalezienia jakiegoś przedmiotu, listu, osoby). Świat powinien "tętnić życiem" (nie rzycią!) osiągnęłoby się to wprowadzając naturalny cykl dnia, w którym obywatele wykonywali by swoje obowiązki (kowal wykuwał, drwal rąbał, flisak spławiał drewno rzeką, straż patrolowała ulice, kobiety sprzątały i gotowały, itp. uwzględniając przerwy na posiłki i odwiedziny w karczmie itp). Potem złączyć całość w cykl tygodniowy (w niedziele więcej odpoczynku i modlitwa do bogów) i roczny (zmiana pogody, kilka świąt, w których odbywałyby się różne uroczystości). Oczywiście niezbędna byłaby plastyczność świata na wydarzenia związane z fabułą. Ważny powinien być system walki (nie powinien on być zbyt udziwniony) odmienny dla każdego rodzaju broni, oczywiście najlepiej walczyłoby się jednoręcznym mieczem, na inne bronie byłyby nakładane "kary" (miecze dwuręczne, młoty, topory, sztylety, tarcze) zapewniając odmienne ciosy specjalne. Warto byłoby wprowadzić możliwość wybierania między siłą\szybkością ciosu. Magia to oczywiście tylko znaki. Z niemal każdym NPC powinno dać się porozmawiać o błahostkach codzienności, a od co poniektórych zebrać ciekawsze informacje (powinno być też ustalone odmienne zachowanie dla różnych charakterów). Grafika musiała by być ładna, ale dziś takową ma niemal każda poważniejsza produkcja. Muzyka jak i dźwięki powinny być idealnie dobrane (każdy rejon ma inny motyw przewodni, z którym muzyka jak i dźwięki powinny współgrać). Fizyka- bardzo ważna rzecz, każdy przedmiot powinno dać się zabrać lub przesunąć (w granicach rozsądku), oczywiście miło byłoby wpaść przez zamknięte drzwi do karczmy i rozciachać toporem parę krzeseł i stołów :-P (ale nie koniecznie). Ważne były by relacje gracz-NPC, dlatego należało by wprowadzić coś na wzór reputacji i poziomu "przyjaźni" u poszczególnych NPC (nie powinno jednak być zbyt silnych związków - w końcu jesteśmy wiedźminem). Sam ekwipunek nie powinien być zbyt wymyślny: ot, broń biała, dystansowa, szaty, ubrania, zbroje lekkie i ciężkie (z różnych materiałów i o różnej jakości wykonania i "karami" dla ciężkiego i dystansowego uzbrojenia), jedzenie, eliksiry, zioła itp. (to co jest w najlepszych dzisiejszych rpg'ach). Dobrze byłoby, gdyby nadmiar gotówki można było wydać zamawiając ekwipunek na zamówienie. W grze powinna istnieć literatura (bardzo przypadły mi do gustu książki dostępne w Morrowindzie) jak i pomniejsze wydarzenia kulturalne. (jakiś spektakl, od czasu do czasu pojawienie się barda...). Całość najlepiej prezentowała by się w widoku TPP lub FPP (albo i jedno i drugie).
UUUUuuuu.... Uzbierał się sporej długości tekst...... To z powodu oczekiwań względem egranizacji Wiedźmina.
|